Strony Internetowe

Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków

przedstawia zdjęcie sklepu stacjonarnego

Załóż sklep internetowy - 5 kroków

Czy jesteś właścicielem firmy i chcesz sprzedawać swoje produkty online, czy też masz nowo opracowany produkt, który chcesz sprzedawać online? Aby to zrobić, potrzebujesz sklepu internetowego, w którym możesz oferować swoje produkty. W tym artykule pokażemy, jak stworzyć sklep internetowy, jakie daje korzyści i na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu.

Dlaczego potrzebuję sklepu internetowego?

Internet stał się dziś nieodzowną częścią codziennego życia, a więc także e-commerce, czyli marketingu Twoich produktów w internecie za pośrednictwem sklepów internetowych. Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg i być obecnym we wszystkich mediach, musisz mieć sklep internetowy w Internecie. W ten sposób możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców i sprzedawać swoje produkty w kraju lub nawet za granicą. Ponadto coraz więcej klientów robi teraz zakupy online. W samej Polsce około 28 milionów ludzi regularnie kupuje towary za pośrednictwem internetowych firm wysyłkowych, a rynek nadal silnie się rozwija. Ten boom jest szczególnie silny w rosnącej sprzedaży dużych firm e-commerce, takich jak Allegro 

Jesteś zawsze dostępny za pośrednictwem sklepu internetowego, a klienci mogą robić zakupy u Ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie jesteś już związany godzinami otwarcia i możesz się z nim skontaktować przez całą dobę. Klienci mogą kupować Twoje produkty znacznie elastyczniej, wygodniej i spontanicznie bez konieczności wychodzenia z domu.

Posiadanie własnego sklepu internetowego czyni Cię bardziej niezależnym. Na przykład możesz również oferować swoje produkty na platformach handlowych, takich jak eBay, Marketplace lub Amazon, i korzystać z dostępnego tam ruchu, co zmniejszyłoby wydatki marketingowe. Daje to nie tylko swobodę w zakresie projektowania i indywidualności, ale także musisz zapłacić operatorowi prowizję , która zwykle wynosi od 5 do 20% . We własnym sklepie internetowym możesz zaoszczędzić sobie tych podatków. Ponadto nie masz dostępu do określonych danych klientów, a zatem nie możesz wysyłać swoim klientom żadnych reklam, na przykład za pośrednictwem newslettera.

Twój własny sklep internetowy oferuje najlepsze możliwości budowania własnej bazy lojalnych klientów i przekonania nowych klientów do własnych produktów.

Definicja koncepcji Twojego sklepu internetowego

Najpierw zastanów się nad podstawową koncepcją swojego sklepu internetowego i wyjaśnij podstawowe pytania. Jakie funkcje powinien mieć sklep? Ile produktów mogę zaoferować? Jak stworzyć sklep internetowy i jakie jest odpowiednie oprogramowanie sklepu? Aby móc odpowiedzieć na te pytania tak precyzyjnie i profesjonalnie, jak to tylko możliwe, należy zasięgnąć porady profesjonalnego sklepu internetowego.

Funkcje, których potrzebujesz w swoim sklepie internetowym, zależą od oferowanych produktów. Jeśli jesteś projektantem mody i chcesz umożliwić klientom tworzenie własnych produktów, potrzebujesz konfiguratora produktów , który należy zaprogramować indywidualnie dla swojej strony internetowej. Dlatego też wysiłek tworzenia i rozwój techniczny Twojego sklepu internetowego zależy zasadniczo od określonych przez Ciebie funkcji. Oczywiście ilość oferowanych towarów wpływa również na wielkość Twojego sklepu internetowego. Miej kilka ręcznie robionych produktówaby sprzedawać, potrzebujesz jedynie małej witryny z łatwym do zarządzania sklepem internetowym. Jeśli natomiast jesteś większą, średniej wielkości firmą oferującą np. Zabawki dziecięce i chcesz wejść do biznesu online z całym swoim asortymentem, Twój sklep internetowy będzie bardziej rozbudowany, z licznymi podstronami. Czynniki te decydują o wysiłku i zakresie Twojego sklepu internetowego, a tym samym o kosztach poniesionych podczas tworzenia, które rosną ze względu na liczbę i złożoność funkcji oraz rozmiar. Dlatego już na początku tworzenia sklepu internetowego powinieneś stworzyć kompleksową koncepcję takiej inwestycji. Twój sklep internetowy odniesie sukces i zostanie wdrożony zgodnie z Twoimi pomysłami przy precyzyjnym planowaniu

Przeczytaj tutaj, jakie są koszty sklepu internetowego i jakie czynniki je tworzą.

Aby optymalnie zaplanować swój sklep, musisz również pomyśleć o tym, jak stworzysz swój sklep internetowy lub kto stworzy Twój sklep internetowy. Wybór odpowiedniego systemu sklepowego dla Twojego sklepu internetowego ma kluczowe znaczenie i obowiązuje zasada: Pozwól doświadczonym profesjonalistom doradzić. Zasadniczo nie ma czegoś takiego jak idealne oprogramowanie sklepowe do wdrożenia Twojego sklepu internetowego. Wybór zależy od Twoich wymagań co do funkcji, które mają być realizowane w sklepie. Często wybór jest bardziej kwestią gustu, ponieważ wiele systemów sklepowych jest obecnie bardzo rozbudowanych i obejmuje głównie wszystkie obszary funkcjonalne. Następnie pozwól agencji doradzić Ci, który system sklepu najlepiej pasuje do Twojego sklepu internetowego. Typowe systemy sklepowe to Shopper ,Magento , OXID , Spryker i Hybris . Na tym etapie powinieneś również omówić z agencją sposób hostowania Twojego sklepu internetowego.

Dodatkowo w początkowej fazie warto pomyśleć o przyszłych sposobach płatności w sklepie. Zdecydowanie należy zaoferować płatność za pomocą PayPal , ponieważ PayPal jest jednym z najbardziej znanych dostawców płatności online i jest preferowany przez wielu klientów. Ponadto należy korzystać z innych metod płatności, takich jak polecenie zapłaty, zaproponował Tobie. Można również zaoferować płatność kartą kredytową, ale ponieważ ta metoda płatności wiąże się z dodatkowymi kosztami, należy ponownie rozważyć konieczność płatności kartą kredytową. Kolejnym ważnym pytaniem jest to, czy należy utworzyć interfejsy do innych systemów, takich jak system zarządzania towarami, system CRM lub istniejąca strona główna. Wysyłka jest oczywiście ważnym aspektem sklepu internetowego. Z jakiej firmy logistycznej chcesz wysyłać swoje produkty i jak obliczana jest cena w różnych regionach lub za granicą. Po określeniu wymagań możesz przekazać szczegóły agencji podczas warsztatów .

Projekt sklepu internetowego

Sklep internetowy to w zasadzie zwykła strona internetowa. Wygląd strony, czyli projekt strony internetowej, odgrywa dużą rolę w zdobywaniu zaufania potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, aby strona główna miała atrakcyjny wizualnie, imponujący projekt, stworzony przez projektanta stron internetowych. To odróżnia Cię od innych firm e-commerce i pozostawia niezatarte wrażenie.

Profesjonalny projektant stron internetowych, tak jak zatrudnia go agencja, stawia klienta na pierwszym planie podczas tworzenia sklepu internetowego i dba o to, aby obsługa Twojego sklepu była łatwa, a klienci czuli się komfortowo. Projekt strony internetowej powinien również optymalnie wspierać istniejące funkcje, aby jeszcze bardziej poprawić komfort użytkowania (UX). Należy pamiętać, że projekt powinien być przyjazny dla SEO, ponieważ SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) odgrywa kluczową rolę w marketingu Twojego sklepu internetowego.

Dobry projekt Twojego sklepu zawiera również indywidualne strony produktów. Powinieneś opisywać swoje produkty tak dokładnie, jak to możliwe, za pomocą zdjęć i tekstu, ponieważ są to jedyne wrażenia, jakie klient może uzyskać na temat towarów. Muszą być na tyle przekonujący, aby doprowadzić do decyzji o zakupie. Dlatego obrazy i teksty powinny mieć jednolity format. Jest to ważne: Nie używaj standardowych zdjęć producenta! Zatrudnij profesjonalnego fotografa lub załóż samodzielnie małe domowe studio. Ponadto możesz również tworzyć filmy wideo przedstawiające swoje produkty, aby pokazać je w codziennych sytuacjach. Te same wymagania dotyczą tekstów. Napisz własne opisy produktów i podaj informacje o rozmiarze, materiale lub metodzie produkcji. 

Programowanie - tworzenie sklepu internetowego

Na tym etapie zdefiniowana koncepcja i funkcje Twojego sklepu internetowego są programowane przez profesjonalnego programistę z agencji. Na tym etapie wybrany system sklepu, na przykład Shopware, jest dostosowywany do Twojego sklepu. Projekt strony internetowej jest również zintegrowany z systemem sklepu. W pełni zaprogramowany sklep internetowy jest następnie testowany w celu ustalenia, czy strona działa poprawnie. Jeśli projekt został pomyślnie zakończony i wszystko działa poprawnie, Twój sklep internetowy może zostać uruchomiony.

Marketing - bezpłatny ruch przez SEO

Optymalizacja SEO jest kluczem do skutecznego prowadzenia biznesu online. Wysoka pozycja w wynikach Google jest możliwa dzięki doskonałemu pozycjonowaniu i daje duże szanse znalezienia się nowym, potencjalnym klientom. Jednak SEO to długi proces i może minąć kilka miesięcy, zanim środki SEO zaczną obowiązywać. Dlatego też powinieneś zacząć od pozycjonowania zaraz po uruchomieniu swojego sklepu internetowego lub powinieneś wcześniej podjąć działania w zakresie SEO. Inne środki marketingowe poza SEO, takie jak marketing w mediach społecznościowych lub wykorzystanie reklam w wyszukiwarkach(SEA), mogą być równie istotne dla Twojej firmy i często są świadczone przez agencje jako płatna usługa dodatkowa. Po zdobyciu klienta powinieneś zatrzymać go na przyszłość. Najlepszym sposobem na to jest utworzenie własnego biuletynu . W ten sposób stale informujesz swoich klientów o aktualności i możesz kierować kampanie i oferty bezpośrednio do klientów.

Teraz znasz już najważniejsze kroki w tworzeniu sklepu internetowego. W tym artykule możesz przeczytać, jak profesjonalna agencja może Ci pomóc w rozwoju .

Nasi eksperci w Icon Media doradzą Ci kompetentnie i bezpłatnie, jak znaleźć odpowiednią agencję do założenia Twojego sklepu internetowego.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

6 komentarzy

  1. Otwórz sklep internetowy - Co należy zrobić? | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    13 stycznia 2021

    […] Aby wszystkie te rzeczy można było dobrze wykonać, do założenia sklepu internetowego należy zatrudnić profesjonalną agencję sklepu internetowego. Artykuły o zaletach tego rozwiązania możesz przeczytać tutaj  […]

  2. Załóż sklep internetowy - Agencja to oferuje | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    13 stycznia 2021

    […] Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków […]

  3. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    13 stycznia 2021

    […] Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków […]

  4. Stwórz idealną stronę Landing Page | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    14 stycznia 2021

    […] Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków […]

  5. Ranking strony Google | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    15 stycznia 2021

    […] Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków […]

  6. Potrzebujesz własnej strony internetowej? Z przyjemnością ją stworzymy dla Ciebie | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    4 lutego 2021

    […] Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?