Sklepy Internetowe

Układ i projekt sklepu internetowego

Układ i projekt sklepu internetowego

Układ i projekt sklepu internetowego

Układ i projekt Twojego sklepu internetowego to pierwsze wrażenie Twoich klientów. Klienci zwykle decydują w ciągu kilku sekund, czy sklep jest godny zaufania, łatwy w obsłudze, przejrzysty i użyteczny. Z pewnością istnieją podobieństwa do lokalnego sklepu. Klienci częściej odwiedzają czysty, schludny i profesjonalnie wyglądający sklep niż zagracony, brudny i niechlujnie zarządzany. Podobnie jest w obszarze online. To, w jaki sposób klienci mogą korzystać z Twojej witryny, jakość grafiki i zdjęć oraz sposób, w jaki zaprojektowano Twój sklep, ostatecznie decydują również o tym, czy Twoja witryna jest dobrze odwiedzana i jak wysoka jest Twoja sprzedaż.

Dostosuj układ i projekt grupy docelowej

Terminy układ i projekt są często łączone razem. Jednak układ to struktura, czyli sposób ułożenia poszczególnych elementów. Projekt natomiast to prezentacja całości, czyli z jaką kolorystyką, grafiką i rodzajem tekstu opracowana jest konstrukcja. Decydując, jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy, zawsze musisz wziąć pod uwagę grupę docelową, do której chcesz dotrzeć. W końcu Twoi klienci powinni od razu mieć wrażenie, że znaleźli odpowiedni sklep. Projekt Twojej strony internetowej przemawia do emocji Twoich klientów. Na przykład, jeśli masz sklep internetowy z produktami ogrodniczymi, zdjęcia zdrowych i silnych roślin mogą podświadomie sygnalizować Twoim klientom, że znalazłeś właściwy sklep.

Badając bliżej swoją grupę docelową, powinieneś nie tylko skupić się na produkcie, ale także kwestionować go pod kątem pewnych cech. Dotyczy to płci, wieku, dochodów i wykształcenia Twoich klientów. Niektóre osoby są bardziej skłonne do kierowania się elementami emocjonalnymi (np. Obrazy, komunikacja) niż inne, które są bardziej wrażliwe na aspekty racjonalne (np. Cena, funkcjonalność). Sytuacja wygląda inaczej, jeśli sprzedajesz produkty przeznaczone dla młodszych grup docelowych. Młodzi ludzie identyfikują się z nowoczesnym i odważnym wystrojem sklepu bardziej niż starsze grupy docelowe, które mogą przywiązywać większą wagę do poważnego projektu.

Używaj łatwych układów

Grafika i świetne zdjęcia to dobry początek, ale to nie koniec. W końcu Twoi klienci muszą łatwo i szybko znaleźć to, czego szukają, w Twoim sklepie. Najlepsze są układy, które pozwalają Twoim klientom na intuicyjną obsługę. Oznacza to, że odwiedzający mogą łatwo rozpoznawać produkty i przeglądać je bez żadnych problemów. Niektóre obszary funkcjonalne, takie jak koszty wysyłki, nadruk, opcje kontaktu i widoki koszyka zakupów, również powinny być szybko rozpoznawalne. Wielu klientów, którzy spędzają dużo czasu szukając potrzebnych informacji i nie mogą ich znaleźć, w końcu opuszczają sklep.

W ostatnich latach stało się prawie standardem, że grupy produktów lub kategorie są wyświetlane w lewej kolumnie. Produkty należące do grupy produktów są następnie wyświetlane centralnie w głównym obszarze. Często używana jest prawa kolumna, w której wyświetlane są określone usługi, pieczęcie lub inne informacje o sklepie. Z nowoczesnych układów można korzystać również poprzez tzw. Obszar stopki, który zawiera wszystkie inne informacje dotyczące sklepu. Takie informacje obejmują na przykład koszty wysyłki, oferty specjalne, nadruk, informacje prawne, integrację z mediami społecznościowymi, metody wysyłki i oferowane systemy płatności.

Czytelność i tekst

Jeśli chodzi o tekst, nie chodzi tylko o treść i brzmienie, ale także o to, jak jest prezentowany. Podczas wyświetlania tekstu możesz zmieniać następujące elementy:

  • Kształt czcionki
  • czcionka
  • kolor
  • Rozmiar czcionki

Pod względem projektowania czcionek rozróżnia się czcionki szeryfowe i bezszeryfowe. Czcionki szeryfowe to te, które zawierają ozdoby w swojej czcionce. Dobrze znaną czcionką szeryfową jest Times New Roman. Z drugiej strony czcionki bezszeryfowe nie mają kresek końcowych; dotyczy to również czcionki Arial. Czcionki bezszeryfowe utrwaliły się w przedstawieniach cyfrowych ze względu na ich lepszą czytelność. Czcionki szeryfowe są trudne do odczytania na monitorze ze względu na rozdzielczość ekranu i należy ich unikać, o ile to możliwe, w tekście ciągłym, np. W opisach produktów.

Oprócz czcionki bardzo ważny jest rozmiar czcionki . Powinien być łatwy do odczytania przez odwiedzających, a zatem ani za mały, ani za duży. Projektując tekst, należy zawsze pamiętać, że jest wielu użytkowników z różnymi systemami lub monitorami. Jeśli potrafisz dobrze czytać swój sklep internetowy na notebooku lub smartfonie, komuś na monitorze może to być trudniejsze. Rozmiar czcionki 11 pkt powinien być łatwo rozpoznawalny przez prawie każdy system (z wyjątkiem urządzeń mobilnych). Dla kompletności należy wspomnieć, że rozmiary można projektować dynamicznie za pomocą tak zwanych szablonów arkuszy stylów (CSS).

Gotowe szablony

Dla wielu rodzajów sklepów internetowych istnieje cała gama dobrych i użytecznych szablonów (np. Szablony potworów . Koszty takich szablonów są teraz również na bardzo niskim poziomie. Jeśli weźmiesz pod uwagę koszty, które projektant stron internetowych twierdzi za układ i projekt strony internetowej) ceny od 40 do 100 EUR za szablon są stosunkowo niskie. Zanim zdecydujesz się na szablon, powinieneś również sprawdzić, czy pożądany szablon jest bez problemu kompatybilny z Twoim systemem sklepu. Jeśli tak nie jest, W razie potrzeby dostosowanie szablonu do systemu sklepowego wiązałoby się z dodatkowymi kosztami, jednak w przypadku większości systemów sklepowych są też dostawcy specjalizujący się w opracowywaniu takich szablonów.

Dla wielu sklepów internetowych system sklepowy to potężne narzędzie, które rzadko chcesz zmieniać, a nawet zmieniać. Niemniej jednak może się zdarzyć, że firma rozwija się tak silnie, że niektóre systemy sklepowe są po prostu przeciążone lub nawet zbyt nieelastyczne . Możliwe jest również, że zainstalowane oprogramowanie sklepu nie jest już aktualne, a niezbędnymi zmianami można zarządzać jedynie poprzez kosztowne prace programistyczne. Przy takich czynnikach zawsze warto rozważyć zmianę systemu sklepu . Trzeba przyznać: radykalna optymalizacja.

W przeciwnym razie można również zoptymalizować istniejące systemy sklepowe. Częstą optymalizacją jest aktualizacja oprogramowania sklepu do nowszej wersji. Zwykle należy to zawsze przeprowadzać ze względów bezpieczeństwa i ze względu na brak błędów. Dalsze optymalizacje mogą obejmować rozwój niektórych modułów. Na przykład niektórzy sprzedawcy internetowi chcą, aby określone filtry poprawiły użyteczność sklepu dla klienta. Jeśli te ulepszenia nie są częścią systemu sklepu, moduły muszą zostać zakupione lub nawet opracowane.

Optymalizacja środowiska technicznego

Każdy sklep internetowy zazwyczaj działa na pakiecie hostingowym lub na wynajętym serwerze internetowym. Z reguły założyciele najpierw otrzymują tanie pakiety hostingowe, które również są uzasadnione. Jeśli jednak ruch na stronie wzrośnie i osiągnie tak krytyczny poziom, że czasy ładowania i użyteczność strony zostaną poważnie ograniczone, technologia serwerowa musi zostać dostosowana do nowych wymagań. Optymalizacja technologii serwera, aktualizacja pakietu hostingowego lub zmiana hosta internetowegomożna również rozważyć, czy mają być używane określone systemy sklepowe. Na przykład sklep internetowy oparty na Magento wymaga znacznie większej mocy obliczeniowej niż system Prestashop. Z drugiej strony, inne systemy sklepowe wymagają pewnych konfiguracji bazy danych (np. Tworzenie widoku) lub większej pamięci podręcznej, aby działać poprawnie.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?