Agencja Interaktywna

Tworzenia wysokiej jakości treści, które lubią wyszukiwarki

tworzenie treści na stronę

Tworzenia wysokiej jakości treści, które lubią wyszukiwarki

Tworzenie dobrych treści to zarówno sztuka, jak i nauka. Pisarze, projektanci i vlogerzy muszą zachować delikatną równowagę między treścią, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, a treścią, która nie tylko przyciągnie uwagę czytelników, ale sprawi, że będą wracać po więcej.

Świat treści online również staje się coraz bardziej konkurencyjny. Internet jest codziennie zalewany nowymi artykułami, filmami i obrazkami, a czytelnicy są bombardowani większą ilością treści niż kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że ich czas skupienia się skraca, a ich standardy są coraz wyższe. Treści muszą być dobrze przygotowane, aby przyciągały ich uwagę. Jednocześnie musimy wziąć pod uwagę algorytmy wyszukiwarek, aby zapewnić, że nasze treści pojawią się w wynikach wyszukiwania czytelników.

Treści na stronę www.

Internet to zatłoczone miejsce! Ile dokładnie jest treści? Te statystyki dają wyobrażenie o tym, jak konkurencyjna jest arena treści online.

  • Według statystyk blogowych z 2018 roku w Internecie jest około 504 milionów blogów!
  • Każdego miesiąca: 70 milionów postów na blogu jest publikowanych tylko na WordPressie.
  • Codziennie: w mediach społecznościowych udostępnianych jest ponad 27 milionów treści.
  • Codziennie: w mediach społecznościowych udostępnianych jest około 3,2 miliarda zdjęć.
  • Codziennie: produkcja infografik wzrasta o 1%.
  • Co minutę: 300 godzin filmów jest przesyłanych do YouTube.
  • Co sekundę: publikowanych jest 6000 tweetów.

Jak ten niekończący się napływ treści wpłynął na zachowanie użytkowników w Internecie?

Jak pisać treści na stronę

Ile czasu użytkownicy poświęcają na określone rodzaje treści? Ile konsumują i jak często? Te statystyki wskazują na rosnący trend w kierunku treści wizualnych, takich jak wideo.

  • Czas skupienia uwagi użytkowników online spadł z 12 do 8 sekund od 2000 roku.
  • 55% użytkowników spędza na stronie średnio 15 sekund.
  • Przeciętny użytkownik czyta tylko około 20% treści na stronie.
  • 60% użytkowników będzie przeglądać treści, zamiast czytać je dogłębnie.
  • Ponad 87% odwiedzających chętniej przeczyta tekst umieszczony na infografice.
  • Konsumenci spędzają obecnie ponad 5 godzin każdego dnia, konsumując treści na swoich smartfonach.
  • 78% użytkowników co tydzień ogląda treści wideo online.
  • 55% użytkowników codziennie ogląda treści wideo online.
  • Przeciętny użytkownik zużywa dziennie około 40 minut treści wideo YouTube.
  • Przeciętny użytkownik Facebooka spędza dziennie 35 minut na przeglądaniu platformy mediów społecznościowych.

Nic dziwnego, że tak wielu właścicieli firm ma ochotę „krzyczeć, aby ich usłyszano”. Jednak pomimo bardzo konkurencyjnego środowiska online, nadal można tworzyć treści przemawiające do użytkowników, do których chcesz dotrzeć. Oto kilka porad, które pomogą Ci wyróżnić treści na tle konkurencji.

Tworzenia wysokiej jakości treści, które lubią wyszukiwarki

1. Wyznacz cele dla swoich treści

Zanim utworzysz treść, powinieneś mieć jasne wyobrażenie o tym, co chcesz osiągnąć. Chcesz przyciągnąć więcej odwiedzających do swojej witryny lub zwiększyć sprzedaż? Jakiekolwiek są Twoje cele content marketingu, upewnij się, że są one „INTELIGENTNE”. To znaczy:

  • S: Konkretne, jasno określone cele.
  • M: Wymierne cele z określonymi kryteriami, które pomogą Ci śledzić postępy.
  • O: Osiągalne lub możliwe do osiągnięcia cele, które możesz realistycznie osiągnąć. Dobrze jest mieć ambitne cele, ale nie uniemożliwiaj ich.
  • R: Zorientowany na wyniki i istotny dla ścieżki, na której znajduje się Twoja firma.
  • T: Ograniczony czasowo z jasno określoną datą rozpoczęcia i ostatecznym terminem (data docelowa).

Przykład celu SMART: „Chcę, aby ta treść zwiększyła ruch w mojej witrynie o 20% od teraz do końca kwartału”.

Po określeniu celów możesz skupić się na tworzeniu treści, które są zgodne z tymi celami i pomagają pracować nad pożądanym wynikiem.

2.Dla kogo tworzysz treści

Poznaj swoich odbiorców. Dobre tworzenie treści to nie tylko sama treść, ale także to, kto będzie ją konsumował i udostępniał. Jasno określ, z kim chcesz rozmawiać i co chcesz im powiedzieć.

Pomocne jest stworzenie „persony nabywcy” – reprezentacji klientów, do których chcesz dotrzeć, na podstawie tego, co wiesz o dotychczasowej grupie docelowej i badaniach rynku. Ta osobowość kupującego powinna obejmować dane demograficzne, motywacje, punkty bólu i wzorce zachowań. Dodaj jak najwięcej szczegółów. Pomoże ci to skoncentrować się na treści i pielęgnować „głos”, który przemówi bezpośrednio do pożądanej grupy docelowej.

3. Napisz, co wiesz

Bardziej pasującym tytułem tej wskazówki byłoby „stwórz to, co wiesz”, ponieważ dotyczy to również treści wizualnych i audiowizualnych, a nie tylko treści pisemnych, takich jak posty na blogu. Tematy, na których koncentrujesz się podczas tworzenia treści, powinny być tymi, które masz bardzo solidną wiedzę. Umożliwi to edukowanie odbiorców i pomyślne odpowiadanie na ich zapytania. Potraktuj wyszukiwane hasło jako „problem”, a treść jako „rozwiązanie”.

Wybierając temat, zadaj sobie (i swojemu zespołowi) następujące pytania:

  • Jakie są najczęściej zadawane pytania, które słyszysz w codziennych operacjach?
  • W czym Twoi obecni i potencjalni klienci potrzebują pomocy?
  • Czy jest coś, co chciałbyś, aby więcej ludzi wiedziało o Twojej branży lub Twojej firmie?
  • O czym mówią inni blogerzy i twórcy treści z Twojej branży i jak na nie reagują konsumenci?

4. Przeprowadź swoje badania

Dokładne badania są ważne, nawet jeśli zajmujesz się tematem, z którym masz duże doświadczenie. Nigdy nie możesz wiedzieć za dużo, a stara ręka zawsze może nauczyć się czegoś nowego.

Nie ograniczaj swoich badań do prostego wyszukiwania w Google. Korzystaj z zasobów, takich jak branżowe studia przypadków, Google Scholar, JSTOR i artykuły naukowe. Pamiętaj, aby cytować źródła w treści.

Wskazówka: utwórz Alerty Google dla tematów, na których najbardziej Ci zależy. To powiadomi Cię, gdy pojawi się nowy istotny rozwój związany z tymi tematami. Powoływanie się na aktualne badania i statystyki zwiększy wiarygodność Twoich treści.

5. Wybierz słowa kluczowe

Badanie słów kluczowych pozwoli Ci zorientować się, ile osób szuka tematu, który chcesz poruszyć. Dzięki temu wiesz, czy poświęcanie czasu na tworzenie treści na ten temat jest opłacalną inwestycją, czy też powinieneś skupić się na czymś nieco innym.

Wskazówka: kieruj się osobowością kupującego; Zastanów się nad typowymi pytaniami, które prawdopodobnie zadaje Twój docelowy klient, w oparciu o jego punkty bólu lub cele. Przeprowadź badanie słów kluczowych wokół tych zapytań, aby dowiedzieć się, czy jest spora liczba osób, które ich szukają.

Skorzystaj z dostępnych danych, aby określić, czy warto używać słowa kluczowego. Możesz w tym celu wykorzystać następujące dane:

Liczba wyszukiwań: liczba użytkowników wyszukujących słowo kluczowe w ujęciu miesięcznym. Nie idź za ogólnymi słowami kluczowymi z ogromną liczbą wyszukiwań, ale nie inwestuj czasu w słowa kluczowe, które są mało lub wcale interesujące. Słowa kluczowe z długim ogonem mają zwykle mniejszą liczbę wyszukiwań, ale są również bardziej ukierunkowane i częściej przyciągają wykwalifikowanych użytkowników.

Trendy: narzędzia takie jak Trendy Google mogą pokazać, jak zainteresowanie określonymi słowami kluczowymi zmienia się i rozwija w czasie.

Zaangażowanie i sygnały z mediów społecznościowych: spójrz na fora internetowe i grupy mediów społecznościowych w swojej niszy biznesowej i zobacz, które tematy przyciągają największe zaangażowanie wśród odbiorców. Opinie, reakcje i komentarze są oznakami zaangażowania użytkowników. Może to dać cenny wgląd w słowo kluczowe, które w innym przypadku mógłbyś zignorować z powodu jego małej liczby wyszukiwań.

Wartość linków: linki zwrotne są ważne, więc upewnij się, że inne witryny internetowe mogą łączyć się z zoptymalizowaną treścią za pomocą wybranych słów kluczowych.

student 849825 640

6. Używaj poprawnie słów kluczowych

Jest to szczególnie ważne dla osób tworzących pisane posty na blogu i kopie internetowe. Nie wrzucaj losowo kilku słów kluczowych. Po wybraniu słów kluczowych, na których chcesz się skoncentrować, używaj ich mądrze

  • Obserwuj gęstość słów kluczowych: upychanie słów kluczowych jest nie do pomyślenia w przypadku wysokiej jakości treści. Gęstość słów kluczowych (ilość używanych słów kluczowych w ogólnej liczbie słów) powinna być dość niska, zwykle między 1 a 2%.
  • Korzystaj z powiązanych słów kluczowych: Google coraz mądrzej i lepiej rozumie powiązania między pokrewnymi terminami, więc pamiętaj, aby w swoich treściach uwzględnić podobne lub powiązane frazy.
  • Znajdź sprytne sposoby używania słów: używaj słów kluczowych i wariantów w naturalny sposób w całym tekście – w tym w liczbie mnogiej, synonimach i skrótach, tak jak podczas naturalnej rozmowy mówionej.
  • Uwzględnij słowa kluczowe w tytułach, nagłówkach i podtytułach: Trzymaj docelowe słowo kluczowe blisko początku tytułu meta i nagłówka artykułu. Uwzględnij również słowo kluczowe i warianty w niektórych podtytułach.
  • Wymień docelowe słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach artykułu: użyj słowa kluczowego blisko początku treści, w naturalny sposób .
  • Zoptymalizuj swój adres URL: upewnij się, że adres strony lub adres URL są zoptymalizowane, aby uwzględnić słowo kluczowe w naturalny i zwięzły sposób. Usuń z adresu URL wszelkie nietypowe znaki lub niepotrzebne pomijane słowa (na, in, on itp.).
  • Uwzględnij słowa kluczowe w swoich obrazach: tytuły, tekst alternatywny i podpisy każdego obrazu powinny być zoptymalizowane w naturalny sposób, używając odpowiednich słów kluczowych. to strategiczne miejsca dla języka opisowego.

7. Upewnij się, że treść jest poprawna

To świetny przykład tego, jak pisanie dla ludzi poprawi Twoją wiarygodność w wyszukiwarkach. Jeśli czytelność treści jest dobra, osoby wyszukujące prawdopodobnie poświęcą jej więcej czasu, co jest dobrym sygnałem dla wyszukiwarek, że uważają ją za przydatną.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, poszukujący codziennie mają do czynienia z niekończącym się atakiem treści. Jest po prostu zbyt wiele do zobaczenia i za mało czasu, aby na to wszystko zwrócić uwagę. Dlatego szybko zdecydują, czy Twoje treści są warte ich czasu, czy nie.

Badanie z 2017 r. Wykazało, że większość użytkowników Internetu podczas skanowania treści w sieci kieruje się wzorcem czytania w kształcie litery „F” . Zaczynają od skanowania poziomego górnej części treści, następnie przesuwają się w dół i czytają otwierające zdania lub nagłówki, a na koniec przesuwają pionowo w dół po lewej stronie treści.

W przypadku twórców treści takie zachowanie oznacza, że ​​należy zwrócić szczególną uwagę na tworzenie atrakcyjnych nagłówków i otwierających akapitów. Świetna treść powinna zwrócić uwagę czytelnika już w pierwszych kilku słowach – ale aby czytelnicy byli zaangażowani i zainteresowani, powinna być łatwa do spożycia i „przetrawienia”, zwłaszcza w przypadku treści długich.

Jak możesz ułatwić czytelnikom przeglądanie treści (zwłaszcza treści pisemnych)?

  • Nie bój się białych znaków: treści, które są zatłoczone i zagracone, mogą być bardzo trudne do przejrzenia i odczytania. Sprytnie wykorzystaj białe miejsce i nie zbieraj razem dużej ilości treści. Jest to szczególnie ważne dla użytkowników mobilnych, którzy oczekują szybkich, mobilnych rozwiązań dla swoich zapytań wyszukiwania.
  • Weź pod uwagę rozmiar czcionki: kopia powinna być czytelna i nie zajmować zbyt dużo miejsca na ekranie. Nieco większy tekst (zwykle od 18 do 24 punktów) może poprawić zrozumienie i ułatwić skanowanie kopii, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
  • Spraw, by nagłówki były niesamowite: tworzenie świetnych nagłówków to niezawodny sposób na przyciągnięcie uwagi większej liczby czytelników. Gdy użytkownicy przeglądają Twoje nagłówki i podtytuły, musisz mieć pewność, że prowadzisz ich przez poruszane tematy w pouczający i kreatywny sposób.
  • Pisz krótkie, zwięzłe zdania i akapity: Marketerzy, tacy jak Neil Patel, opowiadali się za zwięzłym, skoncentrowanym stylem pisania z użyciem krótszych akapitów (nie więcej niż dwa lub trzy zdania), aby treść była natychmiast przyswajalna. Ułatwia to czytelnikom zrozumienie i zachowanie poszczególnych punktów w krótszym czasie.
  • Zmieniaj długość zdania: postaraj się, by zdania były krótkie, ale nie używaj zbyt wielu krótkich zdań pod rząd, w przeciwnym razie treść będzie brzmieć ucięta i nienaturalna lub nudna i nieuciążliwa.
  • Używaj list wypunktowanych: podstawowe punktory są łatwiejsze do przejrzenia niż długie akapity. W miarę możliwości korzystaj z list punktowanych.
  • Użyj wizualizacji : znajdź atrakcyjne wizualnie sposoby przedstawiania danych i statystyk, które uwzględniasz w swoich treściach. Wykres, wykres, a nawet pełna infografika pomoże Ci upewnić się, że te ważne punkty wyskoczą na Twoich czytelników i zapobiegną „zagrzebaniu” ich w tekście.

Content Toolkit: przydatne narzędzia do optymalizacji treści

Jeśli czujesz się zainspirowany i gotowy do rozpoczęcia, oto kilka przydatnych narzędzi, które mogą ułatwić proces tworzenia treści. Pamiętaj, że niektóre z tych narzędzi oferują swoje standardowe funkcje za darmo i wymagają płatnej subskrypcji w celu uaktualnienia.

  • Ginger: narzędzie do pisania, które można zintegrować z przeglądarką Chrome lub Safari w celu sprawdzania kopii w wiadomościach e-mail, Dokumentach Google i platformach mediów społecznościowych, umożliwiając naprawianie błędów podczas pisania. Funkcje obejmują sprawdzanie gramatyki, słownik, sugestie przeformułowania, tłumaczenia i nie tylko.
  • Grammarly: kolejny moduł sprawdzania pisowni i gramatyki, który integruje się z aplikacjami na klawiaturę Chrome, iOS i Android. Zawiera również narzędzie do sprawdzania plagiatu.
  • Hemingway Editor: To narzędzie przeanalizuje Twoje artykuły, aby zidentyfikować zdania, które są trudne do przeczytania przez użytkowników. Pomoże Ci to poprawić ogólną czytelność i optymalizację.
  • PlagTracker: Jeśli korzystasz z cytatów i odwołań do statystyk z innych witryn, możesz obawiać się plagiatu. Możesz użyć PlagTracker, aby znaleźć wszelkie wystąpienia zduplikowanej treści i zastąpić je zmienionym, unikalnym sformułowaniem.
  • Narzędzie do sprawdzania gęstości słów kluczowych: możesz użyć tego narzędzia, aby określić, ile razy użyłeś każdego słowa kluczowego w swojej treści i upewnić się, że nie jest przesycone. Bardzo przydatne narzędzie do długich elementów.
  • Wykresy Google: Google zapewnia łatwy sposób konwersji danych na wizualizacje, tworząc wykresy, wykresy, wykresy i mapy, które pasują do tożsamości Twojego bloga lub marki.
  • Piktochart: zapewnia konfigurowalne szablony infografik. Możesz łatwo przesłać swoje statystyki i dostosować układ i schemat kolorów, aby pasowały do ​​tożsamości Twojej marki.
  • Visme: Możesz używać Visme do tworzenia prezentacji, a także infografik. Narzędzie zawiera bezpłatne czcionki, obrazy i ikony, a także opcje dołączania wideo i audio lub animowania treści.
  • Narzędzie Canva Infographic: Canva oferuje również wspaniałą bibliotekę obrazów, czcionek i ikon – bezpłatnych elementów projektu, których możesz użyć do stworzenia angażującej infografiki.
  • RapidTags: narzędzie, które pomaga szybko i łatwo generować tagi dla treści wideo. Możesz także zastosować filtr językowy, ułatwiając tagowanie wideo w różnych lokalizacjach geograficznych.
  • vidIQ: dostarcza kompleksowych danych o Twoim kanale YouTube i umożliwia porównanie go z kanałami konkurencji.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

2 komentarze

  1. SEO dla strony firmowej | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    18 stycznia 2021

    […] ładuje się zbyt długo. Jest to również niezwykle szkodliwe dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ponieważ współczynnik odrzuceń jest ważnym czynnikiem […]

  2. Dobre zdjęcia produktów w sklepie internetowym | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    19 stycznia 2021

    […] kupują online, nie mają możliwości odebrania produktu. Dla nich zdjęcia produktów, oprócz zrozumiałego opisu produktu , są jednym z niewielu sposobów wyobrażenia sobie czegoś pod produktem. Dla operatora sklepu […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?