Agencja Interaktywna Strony Internetowe

Stwórz idealną stronę Landing Page

co to jest landing page

Stwórz idealną stronę Landing Page

Napisałeś nowy e-book i chcesz go użyć, aby dodać go do swojej listy e-mailowej? A może planujesz webinar i chcesz przyciągnąć jak najwięcej uczestników? A może promujesz swoje produkty bezpośrednio poprzez reklamy i próbujesz zwiększyć współczynnik klikalności i konwersji?

W takim razie potrzebujesz dedykowanego landing page’a, który jest dopasowany do intencji Twoich użytkowników i Twojego własnego celu. Prawie żadna inna strona nie jest tak skuteczna i jednocześnie wydajna jak strona landing page – pod warunkiem, że jest „poprawnie zaprojektowana”

Istnieje lista ważnych elementów , które należy wziąć pod uwagę – w zależności od ich podstawowego celu i grupy docelowej. W tym artykule znajdziesz listę idealnego projektu strony landing page, w tym przykłady (również dla różnych typów stron landing page), wskazówki oraz narzędzia.

Co to jest strona Landing Page? Definicja, zalety i funkcje

Funkcja strony Landing Page opiera się w rzeczywistości na jej nazwie: jest to strona internetowa, na którą użytkownik trafia po kliknięciu linku – na przykład w reklamie, w newsletterze, w poście na Facebooku lub nawet w poszukiwaniu.

Każda strona może być w rzeczywistości stroną landing page, ale tylko w rzadkich przypadkach chcesz, aby Twoje zwykłe strony, takie jak artykuły na blogu, strona „O nas” lub strony produktów i usług, były zgodne z zasadami projektowania stron landing page. Oznaczałoby to pewne ograniczenia, które niekoniecznie są przydatne na tych stronach, ale o tym później.

Jednym z aspektów, który sprawia, że strony landing page są tak skuteczne, jest to, że możesz odebrać wiadomość przekazaną w poprzednim kroku (tj. Reklama, newsletter lub post w mediach społecznościowych) – również wizualnie – i natychmiast odebrać użytkownika . To natychmiast rozpoznaje trafność Twojej strony i czuje się potwierdzone w swoim działaniu, a on może szybciej się orientować.

Ale najpierw najważniejsze! Zanim przejdziemy dalej do zasad projektowania, chciałbym najpierw omówić różne zastosowania stron landing page, o których właśnie wspomniano.

Dlaczego powinienem używać Landing Page? 4 dobre powody, dla których warto go używać ...

Prawdopodobnie możesz zapytać dowolną firmę korzystającą ze stron landing page , dlaczego ich używają i za każdym razem uzyskać inną odpowiedź. Dzieje się tak, ponieważ istnieje wiele różnych zastosowań takich stron. Łączy ich jednak to, że mają ponadprzeciętny współczynnik konwersji, a tym samym ugruntowali swoją pozycję jako ważny element w biznesie online, czy to w marketingu treści, czy w handlu elektronicznym …

  1. Chcesz zająć się konkretnym problemem użytkownika, np. Bezpośrednim zapytaniem wyszukiwania: W takim razie strony landing page są nie tylko odpowiednie jako odpowiedź na pytanie, ale mogą również pomóc użytkownikowi pójść o krok dalej w jego ścieżce klienta. Być może chciałby zacząć biegać i szuka wskazówek, jak wybrać odpowiednie buty do biegania. Z „przewodnikiem po butach do biegania” możesz tutaj zdobyć punkty i skorzystać z okazji i zabrać go – bez zbędnych ceregieli – do swojego sklepu z butami do biegania (a najlepiej bezpośrednio do odpowiedniej preselekcji). To byłby przykład docelowej strony landing page .

2. W ten sam sposób możesz również sprzedawać poszczególne produkty lub usługi za pośrednictwem strony landing page  Zaletą jest to, że dajesz im wystarczająco dużo miejsca, a tym samym masz większe możliwości przekonania do siebie zainteresowanego (nacisk na przekonywanie, a nie przekonywanie!). Jednak wymagania dotyczące sprzedaży stron landing page są nieco wyższe.

3. Być może ten użytkownik już szuka planu treningowego – który możesz oczywiście dostarczyć. 😉 Możesz zaoferować to do pobrania za pośrednictwem strony landing page  i tym samym zebrać dane osobowe (lub przynajmniej adres e-mail) użytkownika. Twoja strona jest używana odpowiednio do generowania potencjalnych klientów.

4. W zależności od tego, jak obszerne (niektórzy nazwaliby to również „holistycznym”) i idealnie zoptymalizowane pod kątem ważnych słów kluczowych, które zawierają Twoje strony landing page, istnieje również szansa, że zajmiesz pozycję tych stron w wynikach wyszukiwania, a tym samym wygenerujesz dodatkowy ruch organiczny. Duży ruch „darmowy” z wysokim współczynnikiem konwersji to dobra kombinacja!

Landing Page

Docelowe działają jak rodzaj filtra i są szczególnie przydatne, gdy transakcja związana z generowaniem potencjalnych klientów lub sfinalizowaniem zakupu jest obecnie bardzo mało prawdopodobna. Zwłaszcza, gdy musisz bardziej szczegółowo wyjaśnić swój produkt lub usługę, aby użytkownicy mogli zrozumieć swoją wartość dodaną. Dlatego celem takich stron landing page jest przekazywanie informacji, tworzenie popytu i motywowanie użytkownika do intensywniejszego zajmowania się Twoją ofertą.

Główną cechą stron „Lead Gen”, jak potocznie nazywa się je w języku angielskim, jest obecność formularza. Ostatecznie celem tych stron jest gromadzenie danych kontaktowych i innych danych osobowych od użytkowników jako potencjalnych klientów. Obejmuje to przede wszystkim adres e-mail i, jeśli to konieczne, imię i nazwisko w celu spersonalizowania późniejszej obsługi wiadomości e-mail , ale w większości przypadków wymagane są dodatkowe informacje, takie jak stanowisko, pracodawca, a nawet numer telefonu. Ostatecznie zakres formularza zależy przede wszystkim od wartości, jaką otrzyma użytkownik za ujawnienie swoich danych. Może to być e-book, biała księga lub przydatne listy kontrolne i szablony do pracy zawodowej.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?