Pozycjonowanie, SEO

SEO dla strony firmowej

seo dla strony firmowej

SEO dla strony firmowej

Czy SEO naprawdę jest tak ważne dla firmowej witryny internetowej? Tak, to bardzo jasna odpowiedź. Przeczytaj tutaj, dlaczego tak jest i jak to działa.

SEO dla strony firmowej? Czy to naprawdę takie ważne? Tak, niezwykle ważne. Bo jaki jest sens posiadania najpiękniejszej strony głównej, skoro tylko pojawisz się w rankingu w wyszukiwarkach takich jak Google, pod którą również prowadzono? Zupełnie nic. Dlatego projektowanie stron internetowych i SEO muszą stanowić harmonijną symbiozę. Oprócz odpowiednich treści, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek powinna być drugim priorytetem w projektowaniu stron internetowych. Optymalizacja onpage i offpage to ważne słowa kluczowe, ale dobrze ugruntowana strategia SEO musi iść znacznie dalej.

Nie trzeba dodawać, że dobry responsywny projekt powinien być idealny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Ważną rolę odgrywa również dobra integracja z mediami społecznościowymi i linki zewnętrzne. Ale poza tymi znanymi opcjami można zrobić znacznie więcej. Przeczytaj tutaj, co jeszcze możesz zrobić, aby w końcu znaleźć się optymalnie w Google and Co.

Forma podąża za funkcją

Pod względem użyteczności, motto w projektowaniu stron internetowych musi zawsze brzmieć: Forma podąża za funkcją. Ponieważ dla użytkownika liczy się przede wszystkim funkcjonalność Twojej witryny, jej częścią jest oczywiście atrakcyjny wygląd, ale nie sam zapewniający wystarczający ruch miesięcznie. Chodzi o jak najszybsze dotarcie do celu. W tłumaczeniu na projekt strony internetowej oznacza to, że użytkownik musi w ciągu kilku sekund rozpoznać, o czym jest odwiedzana strona główna.

Ponieważ nawet w sieci WWW nie ma drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia. Dlatego w widocznym „Nad zakręcie” powinien znajdować się wyraźny komunikat, który wyjaśnia, gdzie wylądował tu odwiedzający witrynę. W duchu responsywnego designu, który z kolei lubi Google. Jeśli zamiast tego użytkownik jest przytłoczony krzykliwymi efektami i przyciągającymi uwagę animacjami, prawdopodobnie dość szybko kliknie na bardziej przejrzystą witrynę konkurencji. Użytkownicy internetu mają na ogół bardzo mało cierpliwości. Google również nagradza szybkie czasy ładowania lepszymi rankingami.

Dlatego w SEO witryny firmowej zawsze stawiaj użyteczność nad projektem. Użytkownicy lubią przejrzystą strukturę wizualną i jasne linki wewnętrzne tak samo jak Google. Zapewniasz więc zarówno większy ruch, jak i dobrą pozycję w rankingu, a dzięki tej koncepcji upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Jedną z najważniejszych, jeśli nie najważniejszą zasadą SEO jest: Trzymaj się hierarchii nagłówków. Oznacza to, że H2 następuje po H1 i tak dalej. Koncepcja SEO strony firmowej powinna zawierać nagłówek H1 dla każdej podstrony. I tylko jeden naraz. Służy jako główny nagłówek podstrony i pojawia się jako ważny czynnik rankingowy w adresie URL.

H1 jest wyraźnie umieszczony na stronie i od razu przyciąga wzrok przy pierwszym kliknięciu. Następnie jest kontynuowany hierarchicznie, a H2, H3 i kolejne podtytuły są wyraźnie skonstruowane. Należy całkowicie unikać używania nagłówków H w nawigacji, stopce lub pasku bocznym. Rozsądna struktura nagłówków pozwala na takie tytuły tylko w obszarze treści.

Szybkość strony internetowej

Wyobraź sobie samochód wyścigowy, który natychmiast przyciąga wzrok swoim doskonałym wyglądem, ale zawsze podąża za mniej wyszukanymi samochodami na torze. Tutaj priorytety byłyby tak samo niepoprawnie wyważone, jak w projektowaniu stron internetowych. Bo nawet jeśli chodzi o pozycjonowanie strony firmowej, kluczem jest szybkość. Szybkie czasy wczytywania są dla Google znacznie ważniejsze niż projekt wizualny. Już w 2015 r. Badanie „ Globalne oczekiwania konsumentów dotyczące zakupów ” wskazało, że długie czasy ładowania są prawdziwymi zabójcami konwersji. Wielu odwiedzających powraca, gdy stwierdzą, że witryna ładuje się zbyt długo. Jest to również niezwykle szkodliwe dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ponieważ współczynnik odrzuceń jest ważnym czynnikiem rankingowym.

Projektując swoją stronę internetową, na każdym kroku należy zawsze mieć na uwadze czas ładowania jako czynnik rankingowy. Dostępnych jest wiele opcji optymalizacji. Na przykład w przypadku systemów CMS, takich jak WordPress, istnieją wtyczki pamięci podręcznej, których można użyć w celu skrócenia czasu ładowania i optymalizacji wydajności. Oczywiście niezmiernie ważne są treści wysokiej jakości, zdjęcia i filmy są oczywiście uwzględnione. Użyj odpowiednich narzędzi, aby dopasować obrazy i skompresować je przed przesłaniem. Oszczędza to znaczną ilość danych, co przyspiesza prędkość ładowania.

Dodatkowa wskazówka dotycząca zdjęć:

Google nie może czytać tekstów umieszczonych w plikach graficznych. Dlatego nie ukrywaj ważnych treści ani nagłówków w swoich obrazach. Możesz użyć atrybutu alt, aby te fragmenty tekstu były widoczne dla wyszukiwarek, a tym samym umożliwić ich przeszukiwanie. W ten sposób możesz w pełni wykorzystać wszystkie swoje treści jako istotny czynnik rankingowy.

Przyciągnij uwagę tagiem tytułowym

Współczynnik klikalności jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Zwiększenie CTR w perspektywie długoterminowej jest jednym z głównych celów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Pierwsze spojrzenie użytkownika pada na tag tytułu w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że przy niewielkim wysiłku można wiele osiągnąć. Powinien dawać krótkie i zwięzłe wskazanie zawartości strony internetowej. Ponieważ dostępnych jest tylko 70 znaków, tytuł musi być sformułowany bardzo jasno. Dlatego łączenie słów kluczowych nie może być sensem tytułu meta. Upewnij się również, że każdy adres URL ma swój unikalny tag tytułu.

Aby adres URL w wynikach wyszukiwania był klikany tak często, jak to możliwe, z fragmentu kodu użytkownik musi jasno wiedzieć, czego może się spodziewać po kliknięciu witryny. Optymalnie wykorzystaj długość tytułu. Możesz użyć narzędzia Google Search Console, aby znaleźć brakujące tagi lub tagi, które są zbyt krótkie. W sekcji „Wyświetl w wyszukiwarce” możesz zidentyfikować wszystkie adresy URL, które nadal wymagają optymalizacji. W przypadku WordPress możesz użyć wtyczek, takich jak Yoast SEO, do tworzenia zoptymalizowanych tagów tytułowych.

Optymalny opis meta dla większej liczby kliknięć

Opis meta to krótki opis strony internetowej i nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Niemniej jednak nie należy lekceważyć dobrego opisu jako kryterium SEO dla strony firmowej. Ponieważ możesz go użyć, aby wpłynąć na współczynnik klikalności. Krótki opis nie może być dłuższy niż 170 znaków i, podobnie jak tytuł, musi być zawsze formułowany indywidualnie dla każdego adresu URL.

Również w tym przypadku zwykłe łączenie słów kluczowych w łańcuch nie ma sensu. Raczej opis meta powinien zawierać jak najwięcej informacji w kilku słowach. Podczas czytania użytkownik powinien uzyskać rzeczywisty obraz strony. Dopiero wtedy krótki tekst faktycznie zachęci go do kliknięcia. I właśnie o to chodzi w dobrym meta opisie.

Możesz dodać znaki specjalne do opisu. Możesz kontrolować wyniki swoich wysiłków optymalizacyjnych za pomocą narzędzi, które mogą wyświetlać fragmenty z tagami tytułów i opisami meta, tak jak będą wyglądać później w wynikach wyszukiwania.

Wyjątkowe treści na stronę internetową

Teksty są solą w zupie SEO dla firmowej strony internetowej. Jednym z najważniejszych środków SEO jest optymalizacja tekstu. Wysokiej jakości fragmenty tekstowe składają się na wartość informacyjną strony internetowej, priorytetem powinna być unikalna treść. Ponieważ tylko unikalne teksty są nagradzane dobrymi rankingami w Google. Jednak powielanie treści jest karane przez Google.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?