Agencja Interaktywna

Ranking strony Google

zdjęcie pokazuje Ranking strony Google

Ranking strony Google

Ranking strony Google – Page Rank jest oparty na zasadzie łączności i wskazuje wartość lub znaczenie, jakie Google przypisuje różnym stronom internetowym i witrynom do własnych celów indeksowania. Page Rank to jedna z metod używanych przez Google do określania ważności strony internetowej na podstawie jej popularności online i linków z innych witryn. Jeśli masz wysoki Page Rank, postrzegana wartość zawartości Twojej witryny w stosunku do podobnych witryn i stron w Internecie będzie większa.

Jak działa Page Rank

Ranking strony jest oparty na algorytmie Google, który można postrzegać jako platformę matematyczną, na której informacje są przetwarzane, ustalane według priorytetów i sortowane. Podczas procesu sortowania i indeksowania informacji online Google wybierze określone strony z treścią, które mają pojawiać się w określonej kolejności na stronie wyników wyszukiwania. Page Rank umożliwia Google przypisywanie wartości lub wagi witrynom i stronom za pośrednictwem inteligentnego systemu powiązań. Oznacza to, że wartość pozycji PageRank zależy głównie od reputacji i liczby stron internetowych i witryn, które zawierają linki do Twojej witryny.

Odpowiednie do tematu: Załóż sklep internetowy – 5 niezbędnych kroków

Algorytm Google został pierwotnie opisany w uproszczonych terminach matematycznych, ale ewoluujący charakter sieci i napływ informacji online zmusiły Google do bardziej dyskretnego podejścia do rankingu stron. W celu utrzymania wyższego poziomu odporności online na spamowanie i manipulacje w wyszukiwarkach Google utrudnia teraz ludziom określenie dokładnej natury ich algorytmu.

Analiza linków

Google określi znaczenie Twojej witryny poprzez analizę linków. Oznacza to, że Google oceni liczbę i wiarygodność różnych witryn, które zawierają linki do Twojej witryny lub strony.

W Internecie każdy link przychodzący (linki, które są tworzone do Twojej witryny z innych witryn) liczy się jako głos na Twoją witrynę. Im więcej głosów otrzyma Twoja witryna, tym ważniejsza będzie zawartość Twojej witryny przez Google. Należy pamiętać, że celem Google jest wyświetlanie wyników wyszukiwania online, które dostarczą osobom wyszukującym treści, które są zarówno trafne, jak i zgodne z prawdą. Jeśli Twoja witryna jest połączona z wieloma innymi stronami, możesz być postrzegany jako główne źródło informacji, a to zwiększy Twoje szanse na wysokie miejsce na stronie wyświetlania wyników wyszukiwania.

Wartości Google

Odsyłacz do Twojej witryny z innej witryny jest postrzegany jako „głos” na Twoją witrynę. Każdy link przychodzący promuje Twoją wiarygodność online w oczach wyszukiwarki Google, a każdy głos (link) ma inną wartość, stąd termin „wartość głosu”.

Ilość i głębokość linków przychodzących do Twojej witryny, a także pozycja strony internetowej, do której prowadzą linki, określą wartość liczbową (wartość pozycji strony), którą Google przypisuje Twojej witrynie lub stronie.

Wartość Page Rank od 0 do 10 pojawi się na pasku narzędzi Google Toolbar (ten pasek narzędzi można łatwo zainstalować online), 10 oznacza najwyższą wartość, jaką może mieć strona. Jeśli witryna z wysokim Page Rank łączy się z Twoją witryną, Twój PageRank wzrośnie atomowo. Kwota, o jaką wzrośnie Twój Page Rank, będzie zależeć od ilości linków wychodzących, które zostały już utworzone przez witrynę linkującą.

Należy zauważyć, że witryna nie może obniżyć swojej pozycji w rankingu poprzez posiadanie linków wychodzących, ale „wartość głosowania” witryny jest równomiernie rozłożona na różne witryny lub strony, do których prowadzi. Jeśli witryna, która łączy się z Twoją stroną internetową, zawiera dużą liczbę linków wychodzących, może to zminimalizować bezpośrednią wartość oddanego głosu (linku) do Twojej witryny.

Wartość rankingu strony

Aby wyjaśnić PageRank w prostszych słowach, dokonamy rozróżnienia między „prawdziwą” pozycją strony i „szacunkową” pozycją strony ”. Powszechnie uważa się, że „autentyczna” wartość pozycji PageRank, jaką Twoja witryna ma w oczach Google, nigdy nie zostanie ujawniona publicznie. Z powodu spamowania i manipulacji wyszukiwarkami Google zastrzegł sobie wszelkie prawa do szczególnego charakteru algorytmu, którego używa do pozycjonowania wyników wyszukiwania. Jednak opinia publiczna może zobaczyć szacunkowy ranking stron internetowych. Szacunki te są głównie wskazaniem ilości i charakteru linków przychodzących do tej konkretnej witryny lub strony.

Numeryczny ranking strony, który jest wyświetlany na pasku narzędzi Google u góry każdej witryny, jest jedynie wskazówką, jaka jest szacunkowa wartość lub znaczenie Twojej witryny w oczach Google. PageRank wyświetlany na górze paska narzędzi Google może być postrzegany jako „szacunkowa wartość” ważności wyszukiwarki, jaką Google przypisuje witrynie. Przekonasz się, że szacunkowa wartość Page Rank nie zawsze koreluje z pozycją strony na rzeczywistej stronie wyników wyszukiwania.

Page Rank i widoczność w Internecie

Jeśli chodzi o wpływ wizualny, wysoki ranking strony zapewni Twojej witrynie bardziej renomowany wygląd w oczach opinii publicznej. Wysoka pozycja strony jest ważna, ponieważ Google przeszukuje sieć kolejno, zaczynając od witryn o najwyższej pozycji w rankingu. Wysoki ranking strony może zwiększyć szanse na częstsze indeksowanie Twojej witryny przez Googlebota.

Badania wykazały, że większość użytkowników online nie przechodzi przez drugą stronę wyświetlanej strony wyników wyszukiwania. Twoja pozycja w rankingu wyszukiwarek (SERP) będzie zatem miała bezpośredni wpływ na Twoją widoczność w Internecie. Pierwsze dwie strony, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania automatycznie cieszą się większą ekspozycją, stąd nacisk, jaki ludzie kładą na SERP Google. Wniosek byłby zatem taki, że umieszczenie na szczycie listy wyników wyszukiwania jest bardzo korzystną pozycją w globalnym zakresie marketingu internetowego.

  • Wybór dobrego dostawcy usług hostingowych jest ważny i należy go dokładnie rozważyć na początku
  • Uprość i ustrukturyzuj swoją witrynę pod kątem indeksowania przez Google
  • Nawigacja w witrynie powinna być prosta, symetryczna i przystępna
  • Ogranicz głębokość i zakres swojej witryny
  • Rozmiar każdej strony powinien być mniejszy niż 100 KB
  • Twój adres URL nie powinien zawierać zbyt wielu parametrów
  • Nacisk kładziony jest teraz na jakość, a powielanie treści nie przyniesie korzyści
  • Sprawdź, czy strony Twojej witryny nie są zbyt podobne
  • Nazwa domeny to najważniejsza część adresu URL
  • Google pamięta linki wewnętrzne i ostatecznie podąży za każdym z nich
  • Wartość lub waga strony z linkami jest bardzo ważna dla Google. Posiadanie stron z wysokimi rankingami stron, które prowadzą do ciebie, zwiększy wartość twojego rankingu
  • Badanie słów kluczowych jest ważnym krokiem w pozycjonowaniu i może wpłynąć na twoją pozycję w rankingu

Page Rank w szerszym kontekście

Prawda jest taka, że ​​Page Rank nie jest jedynym czynnikiem składającym się na zdrową strategię marketingową. Wiele firm przesadnie podkreśla znaczenie Page Rank, często zaniedbując inne kampanie marketingowe, które mogą okazać się bardziej owocne. Nie trać niezliczonych godzin, próbując przechytrzyć algorytm Google, ponieważ najprawdopodobniej zmieni się on ponownie za kilka miesięcy. Dążenie do wykorzystania szumu w rankingu PageRank może prowadzić do kłopotów ekonomicznych, jeśli nie jest jeszcze wdrożona całościowa strategia marketingowa.

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu sklepu internetowego? Jeśli szukasz odpowiedniej agencji dla swojego sklepu internetowego, eksperci Icon Media chętnie Ci pomogą. Doradzimy Ci osobiście i niezobowiązująco! Możesz skorzystać też z Trendy Google

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?