Strony Internetowe

Otwórz sklep internetowy – Co należy zrobić?

obraz przedstawia sklep budowę sklepu internetowego

Otwórz sklep internetowy – Co należy zrobić?

E-commerce, czyli handel elektroniczny w Internecie, odnosi większe sukcesy niż kiedykolwiek wcześniej i jest obecnie ważną platformą dla młodych i starych firm, jednoosobowych firm i doświadczonych handlowców. Sklepy internetowe są zawsze dostępne i możesz sprzedawać, kupować i reklamować własne produkty przez całą dobę. Zakupy online stały się częścią codziennego życia i zupełnie normalne jest zamawianie nowych butów lub telewizora w zaciszu własnego domu i dostarczanie ich bezpośrednio do domu. I to jest właśnie ogromna zaleta sklepów internetowych i powód, dla którego są one tak ważne dla firm i przedsiębiorców. Dlatego powinieneś być również reprezentowany ze swoimi produktami lub usługami w Internecie i uczestniczyć w sukcesie handlu elektronicznego, otwierając własny sklep internetowy.

Abyś nie musiał od razu odskakiwać od sukcesu e-commerce, powinieneś rozważyć kilka punktów, aby Twój sklep internetowy odnosił i pozostał sukcesem w dłuższej perspektywie. Aby Twój sklep internetowy był znany i widoczny, musi być łatwy do znalezienia w Internecie. Możesz to zrobić najlepiej dzięki przemyślanemu marketingowi online. Możesz również zwiększyć swoją widoczność na platformach wyszukiwania, takich jak Google lub bing, dzięki wydajnej optymalizacji wyszukiwarek (SEO) i płatnym reklamom dzięki reklamom w wyszukiwarkach (SEA). Możesz także skorzystać z marketingu e-mailowego i reklamy graficznej aby pozostać w Twojej pamięci i przyciągnąć nowych klientów. Twój sklep musi być również dobrze zaprojektowany, produkty powinny być prezentowane w atrakcyjny sposób i przejrzyście posortowane. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort użytkowania (UX), wszystkie procesy w sklepie internetowym, takie jak wysyłka i płatność, powinny być bardzo wygodne i intuicyjne. Dobry sklep internetowy charakteryzuje się dużą automatyzacją procesów, dzięki czemu wysyłka i zwroty również działają sprawnie z dobrym systemem zarządzania towarem. 

Aby wszystkie te rzeczy można było dobrze wykonać, do założenia sklepu internetowego należy zatrudnić profesjonalną agencję sklepu internetowego. Artykuły o zaletach tego rozwiązania możesz przeczytać tutaj 

Własny sklep internetowy a producent zewnętrzny

Wielu przedsiębiorców bawi się pomysłem sprzedaży swoich produktów online za pośrednictwem zewnętrznych dostawców, takich jak Amazon czy eBay. Oprócz sprzedaży towarów na Amazon i wyspecjalizowanych platformach, takich jak etsy.com, wielu sprzedawców internetowych otwiera własny sklep internetowy, ponieważ istnieją ku temu dobre powody, zwłaszcza jeśli masz już własną stronę internetową. Jeśli otworzysz własny sklep internetowy, znacznie łatwiej będzie Ci związać klientów z Tobą i Twoimi produktami. Twój własny sklep internetowy będzie powiązany z Twoimi produktami i będziesz mógł zbudować własną markę, którą zapamiętają klienci. Masz również znacznie większą swobodę w zakresie projektowania i prezentacji produktuTwoich towarów dla odpowiedniej grupy klientów. Jubiler stawia na inny projekt niż młody sklep z modą. We współpracy z doświadczonym projektantem stron internetowych możesz zaprojektować swój sklep indywidualnie według własnych życzeń i zaprezentować w Internecie własny firmowy design, wygląd swojej firmy. Do rozwoju wykorzystywane są systemy sklepowe takie jak Shopware, WooCommerce czy Magento. Różne systemy sklepów mają swoje mocne i słabe strony. W zależności od rozmiaru i zastosowania, nasze niewiążące porady dotyczące danego systemu sklepowego udzielą porad dla Twojego sklepu. Wielu programistów i agencji ma stałe umowy z dostawcami, takimi jak Shopware i Shopify, pozostajemy niezależni i polecamy odpowiednie rozwiązania. Wszystkie życzenia można zrealizować za pomocą odpowiedniego oprogramowania sklepu. Nie jesteś zobowiązany do ograniczającej prezentacji określonej w serwisie Amazon lub eBay. Ponadto nie uzależniasz się od innych firm i nie musisz płacić żadnej prowizji. Celem jest zatem osiągnięcie wyższego zysku na sprzedaną sztukę. 

Nawet jeśli koszty uruchomienia są niższe podczas sprzedaży na Amazon czy eBay niż przy otwieraniu własnego sklepu internetowego, masz do czynienia z dużo większą konkurencją na tak dużych platformach. Na przykład, jeśli sprzedajesz trwałe długopisy wykonane z bambusa, na Amazon znajdziesz wiele podobnych produktów i możesz je bezpośrednio porównać. Trwa ostra wojna cenowa a klienci często wybierają najtańszy produkt bez szukania szczegółowych informacji. Ponadto Twoje produkty mogą nawet nie zostać sprawdzone, ponieważ nie można ich znaleźć w najlepszych wynikach wyszukiwania. Amazon już sam produkuje dużą liczbę pomyślnie sprzedanych produktów, dzięki czemu staje się bezpośrednio Twoim konkurentem. Trzeba też powiedzieć, że marka Amazon czy eBay może mieć pozytywny wpływ na Twój marketing i, jeśli to konieczne, poziom świadomości Twoich produktów. Ogólnie można powiedzieć, że posiadanie własnego sklepu internetowego i sprzedaż produktów na Amazon czy eBay nie wykluczają się wzajemnie. Wielu klientów kupuje swój produkt od Amazon podczas składania pierwszego zamówienia, a następne kupuje bezpośrednio we własnym sklepie internetowym. Jednak rozpoczynając działalność w handlu elektronicznym, należy najpierw otworzyć własny sklep internetowy, a gdy to się powiedzie, oferować swoje towary w serwisie eBay, Amazon i podobnych platformach. To dodatkowo zwiększa Twój zasięg i nie jesteś zależny tylko od sprzedaży na platformach zewnętrznych.

Biznes plan sklepu internetowego

Stworzenie profesjonalnego biznesplanu jest w centrum każdego start-upu, także podczas otwierania sklepu internetowego. Celem biznesplanu jest przekonanie inwestorów lub banku, aby przekazali Ci pieniądze na Twój produkt i otwarcie sklepu, abyś mógł go sfinansować. Ponieważ istnieją profesjonalne rozwiązania dla sklepów internetowych na każdą kieszeń, często nie ma potrzeby finansowania zewnętrznego.

W biznesplanie zajmujesz się opcjami finansowania , przyszłą sprzedażą i ogólną analizą konkurencji lub rynku, w której poznajesz również swoją grupę docelową . Aby biznesplan był kompletny, będziesz musiał również zająć się wyrafinowaną strategią marketingową . Oczywiście biznesplan musi również jasno określać, jakie produkty lub usługi będziesz oferować.

Dowiesz się, jak wysoka będzie początkowa inwestycja i jakie dodatkowe koszty pojawią się w przyszłości. Ponieważ nawet po otwarciu sklepu internetowego koszty nadal będą zmienne ze względu na hosting , testy lub aktualizacje przyjść do ciebie. Aby przekonać banki, że w przyszłości będziesz w stanie samodzielnie pokryć te koszty, musisz spekulować na temat przyszłej sprzedaży. Należy sporządzić pięcioletni plan, który pokazuje, jaką sprzedaż osiągniesz w swoim sklepie i jak będzie ona rosła na przestrzeni lat. Pozostań realistą przy tych ocenach, ponieważ utopijne szpilki nikogo nie przekonują, po prostu sprawiają, że wyglądasz na wątpliwą. Aby uzyskać jak najdokładniejsze oszacowanie tych liczb, musisz przeanalizować rynek, na którym Twój produkt będzie konkurował. Dowiedz się, do jakich grup docelowych kierujesz swój produkt i jak są one duże. Należy również przeanalizować, jak duży jest rynek dla konkurencyjnych produktów lub ile produktów jest tam sprzedawanych rocznie. W ten sposób możesz dobrze oszacować liczbę produktów sprzedawanych w Twoim sklepie internetowym w przyszłości i pokazać inwestorowi, że istnieje rynek o dużej sprzedaży. Teraz musisz udowodnić, że możesz odnieść sukces ze swoim produktem na tym rynku i wyróżnić się na tle konkurencji. Działa to najlepiej dzięki unikalnym cechom sprzedaży , im więcej, tym lepiej dla Ciebie i Twojego produktu. Dla wielu osób bardzo ważne są wyjątkowe cechy sprzedaży, takie jak zrównoważony rozwój i przyjazność dla środowiska.

 

Po przemyśleniu produktu, jak sprzedajesz go potencjalnym klientom? Mając dobrą strategię marketingu online, zazwyczaj można dobrze przekonać inwestorów. Ważne jest, aby przed otwarciem swojego sklepu internetowego zadbać o reklamę w Internecie. Klienci powinni po prostu poczekać, aż Twój sklep internetowy w końcu się otworzy. Biznesplan musi również wskazywać, jak chcesz radzić sobie z marketingiem online w nadchodzącym okresie. Należy więc pamiętać, że wraz ze wzrostem sprzedaży można i trzeba więcej inwestować w reklamę. Marketing online odbywa się głównie za pośrednictwem reklam w wyszukiwarkach (SEA) i optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO). Ale także reklama internetowa w postaci Reklama banerowa na innych stronach internetowych lub reklama e-mailowa to zdecydowanie dobre sposoby na rozgłos. Ponadto istnieje marketing w mediach społecznościowych , w ramach którego umieszczasz reklamy na platformach takich jak Facebook, Twitter lub Instagram i zwracasz się bezpośrednio do swoich grup docelowych.

Poniższe informacje mają na celu jedynie przybliżony przegląd przedmiotu prawa. Informacje są udzielane bez gwarancji i nie zastępują profesjonalnej porady prawnej

Przed pierwszą sprzedażą w Twoim sklepie internetowym musisz jeszcze załatwić formalności biurokratyczne. Jeśli nie sprzedajesz jeszcze żadnych towarów w Internecie, załóż sklep internetowy w branży handlowej, ponieważ osiągniesz zysk ze sprzedaży swoich produktów lub usług. Dlatego jesteś zobowiązany do wyboru odpowiedniej formy prawnej dla swojej firmy. Ważne jest, aby pomyśleć o odpowiednim rodzaju firmy do zrobienia, ponieważ stanowi to również podstawę prawną, na której opiera się Twój sklep internetowy. Aby ryzyko odpowiedzialności było jak najniższe, należy wybrać rodzaj spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. 

Ponadto do sprzedaży towarów w Internecie potrzebna jest licencja handlowa , którą już posiadasz lub o którą możesz się ubiegać w biurze handlowym właściwym dla Twojej lokalizacji. Urząd skarbowy, Izba Handlowa i stowarzyszenie ubezpieczeniowe pracodawców zostaną wówczas automatycznie poinformowane o planach rozpoczęcia działalności handlowej w handlu elektronicznym. Aby upewnić się, że wszystkie instytuty zostały poinformowane, należy ponownie skontaktować się z tymi urzędami osobiście.

Jeśli nie masz jeszcze własnej strony internetowej z zarejestrowanymi nazwami handlowymi , musisz sprawdzić dostępność żądanej nazwy marki i zgłosić ją dla siebie. Jeśli jest to już zajęte, być może będziesz musiał zmienić nazwę na inną markę lub spróbować zabezpieczyć prawa do nazwy u obecnego właściciela. Dostępność możesz sprawdzić w rejestrze Niemieckiego Urzędu Znaków Towarowych i Patentowych.

Regulamin sklepu internetowego

Każdy operator sklepu internetowego jest zobowiązany do stosowania w swoim sklepie obowiązującego regulaminu. Ogólne warunki określają ramy prawne, które mają zastosowanie, gdy zawierasz umowy z klientami. W przypadku sklepu internetowego ma to miejsce przy zakupie produktu. Zgodnie z prawem jako sprzedawca internetowy jesteś zobowiązany do umieszczenia w ogólnych warunkach informacji o dostawie, opcjach płatności i kosztach zwrotu. Dodatkowo, zawierając umowę, w tym przypadku dokonując zakupu, musisz poinformować swoich klientów, że musisz potwierdzić warunki. Nie wystarczy, że regulamin można znaleźć w dowolnym miejscu na Twojej stronie. Należy je wyraźnie przedstawić klientowi.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?