Pozycjonowanie, SEO

Optymalizacja sklepu internetowego, sukces

pokazuje optymalizacja sklepu internetowego sukces

Optymalizacja sklepu internetowego

Każdy, kto decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego, musi mieć świadomość, że techniki i procesy zmieniają się bardzo szybko. To, co dziś jest dobre i tanie, jutro może okazać się nieaktualne i niepraktyczne. Dlatego ważna jest znajomość technicznych i handlowych trendów w e-commerce, aby dostosować własny sklep internetowy do własnych i współczesnych wymagań. Dlatego sklepy internetowe będą odnosić długoterminowe sukcesy tylko wtedy, gdy będą poddawane ciągłemu procesowi optymalizacji.

Podstawy optymalizacji sklepu

Istnieje wiele sposobów optymalizacji sklepu internetowego i tyle samo powodów, które uzasadniają optymalizację. Struktury sklepów są zwykle przystosowane do przyciągania większej liczby odwiedzających i klientów, automatyzacji procesów, a tym samym oszczędzania czasu lub poprawy warunków technicznych (np. Zagrożenia bezpieczeństwa, system sklepu).

Co to jest optymzalicja sklepu

Optymalizacja sklepu internetowego jest ważnym składnikiem i czynnikiem sukcesu w długoterminowej strategii. Dodatkowo do wzrostu sprzedaży , jednak zmniejszenie nakładu pracy , a tym samym zmniejszenie kosztów są również główne powody. W wielu źródłach internetowych omawia się głównie optymalizację jedynie poprzez działania marketingowe. Poniższa grafika powinna wyjaśnić, że istnieje wiele innych czynników związanych z optymalizacją sklepu:

Wszystkie te procesy należy od czasu do czasu monitorować pod kątem wykonalności. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy

  • sklep internetowy szybko się rozwija (np. procesy wysyłki, automatyzacja),
  • nowi konkurenci wchodzą na ten sam rynek (monitoring cen i produktów),
  • nowych klientów należy pozyskiwać strategicznie (np. poprzez marketing taki jak SEO, druk)
  • lokalizowane są nowe trendy (np. tablety, mobilne sklepy, nowe metody płatności)
  • struktura techniczna nie uległa zmianie przez dłuższy czas (np. bezpieczeństwo, wydajność sklepu) lub
  • typowe procesy (np. wysyłka, fakturowanie) trwają zbyt długo i dlatego są nieekonomiczne

Automatyzacja procesów biznesowych

Wielu operatorów sklepów internetowych początkowo zaczyna w uproszczonym trybie, aby najpierw sprawdzić, czy pomysł na biznes i jego realizacja mają jakikolwiek potencjał. Z reguły stosowany jest łatwy w obsłudze system sklepowy z zaledwie kilkoma modułami automatyzacji, co oznacza, że ​​wiele procesów, takich jak fakturowanie, księgowość, obsługa wysyłek czy zapytania klientów, jest zwykle wykonywanych ręcznie.

Dopóki wysiłek klienta nie jest duży, możesz kontynuować pracę z takim sprzętem. Należy jednak zwrócić uwagę na rozwój klienta i sprzedaży. Jeśli liczba klientów stale rośnie, w większości przypadków należy pomyśleć o optymalizacji procesów. Z pewnością logiczne jest, że wystawienie ponad 100 faktur miesięcznie i ich zaksięgowanie zajmuje dużo czasu. Czasu, który trzeba tu spędzić, brakuje gdzie indziej, aby ostatecznie nadal się rozwijać.

Jeśli wymagany czas się wydłuża, należy dokładnie zbadać wszystkie procesy biznesowe i poszukać możliwej automatyzacji. Na przykład wybór odpowiedniego programu księgowego może skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, księgowanie faktur i zwrot podatku VAT. Podobnie wysoka przepustowość produktu, tj. Duże ilości przy zakupie i sprzedaży towarów, może prowadzić do dużego nakładu czasu i błędów, których można uniknąć. Wybór systemu zarządzania towarami następnie pomaga utrzymać przegląd wszystkich procesów towarów i szybko reagować, gdy zapasy niektórych produktów jest na wyczerpaniu.

Optymalizacja systemu sklepowego

System sklepowy jest najważniejszym łącznikiem między klientem a rzeczywistą firmą. Klient może dowiedzieć się o produktach, cenach i firmach, a operator sklepu może zarządzać produktami i cenami, przetwarzać zamówienia i wprowadzać zmiany w sklepie.

Dla wielu sklepów internetowych system sklepowy to potężne narzędzie, które rzadko chcesz zmieniać, a nawet zmieniać. Niemniej jednak może się zdarzyć, że firma rozwija się tak silnie, że niektóre systemy sklepowe są po prostu przeciążone lub nawet zbyt nieelastyczne . Możliwe jest również, że zainstalowane oprogramowanie sklepu nie jest już aktualne, a niezbędnymi zmianami można zarządzać jedynie poprzez kosztowne prace programistyczne. Przy takich czynnikach zawsze warto rozważyć zmianę systemu sklepu . Trzeba przyznać: radykalna optymalizacja.

W przeciwnym razie można również zoptymalizować istniejące systemy sklepowe. Częstą optymalizacją jest aktualizacja oprogramowania sklepu do nowszej wersji. Zwykle należy to zawsze przeprowadzać ze względów bezpieczeństwa i ze względu na brak błędów. Dalsze optymalizacje mogą obejmować rozwój niektórych modułów. Na przykład niektórzy sprzedawcy internetowi chcą, aby określone filtry poprawiły użyteczność sklepu dla klienta. Jeśli te ulepszenia nie są częścią systemu sklepu, moduły muszą zostać zakupione lub nawet opracowane.

Optymalizacja środowiska technicznego

Każdy sklep internetowy zazwyczaj działa na pakiecie hostingowym lub na wynajętym serwerze internetowym. Z reguły założyciele najpierw otrzymują tanie pakiety hostingowe, które również są uzasadnione. Jeśli jednak ruch na stronie wzrośnie i osiągnie tak krytyczny poziom, że czasy ładowania i użyteczność strony zostaną poważnie ograniczone, technologia serwerowa musi zostać dostosowana do nowych wymagań. Optymalizacja technologii serwera, aktualizacja pakietu hostingowego lub zmiana hosta internetowegomożna również rozważyć, czy mają być używane określone systemy sklepowe. Na przykład sklep internetowy oparty na Magento wymaga znacznie większej mocy obliczeniowej niż system Prestashop. Z drugiej strony, inne systemy sklepowe wymagają pewnych konfiguracji bazy danych (np. Tworzenie widoku) lub większej pamięci podręcznej, aby działać poprawnie.

Optymalizacja działań marketingowych

Aby odnieść długofalowy sukces, marketing firmy musi być sprytnie wdrożony. Dlatego działania marketingowe powinny być zawsze ściśle monitorowane, oceniane pod kątem ich sukcesu i ostatecznie optymalizowane. Na przykład media społecznościowe mogą być odpowiednią formą marketingu dla jednej firmy , podczas gdy inna firma inwestuje dużo pieniędzy, ale nie może generować żadnej wartości dodanej. Na przykład kampania kuponów może również wygenerować wielu nowych klientów. Jednak dla sprzedawcy internetowego nie ma sensu, jeśli klienci ci prawie nie generują sprzedaży i nigdy nie kupują niczego później.

Optymalizacja w marketingu dotyczy głównie następujących obszarów:

  • Analiza działań marketingowych (np. Śledzenie sieci, porzucone koszyki , kluczowe dane)
  • Kontrola budżetowa działań marketingowych
  • Dostosowanie i ujednolicenie środków i formularzy marketingowych

Optymalizacja działań marketingowych

Oprócz tradycyjnych form marketingu duże znaczenie dla operatorów sklepów mają obszary optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i marketingu w wyszukiwarkach (SEM) . Obie formy marketingu online powinny mieć na celu długoterminowe kierowanie odwiedzających do Twojego sklepu internetowego. Ponieważ często można się tu spodziewać średniej lub dużej gęstości konkurencji, a konkurencja chce również znaleźć się w wyszukiwarkach, zarówno SEO, jak i SEA (o ile jest używane) muszą być stale optymalizowane.

Zasadniczo jednak warto też polegać na alternatywnych kanałach sprzedaży . Często główny nacisk kładzie się tylko na SEO i SEA, podczas gdy inne kanały sprzedaży są całkowicie zaniedbane. Jednym z powodów jest to, że wielu właścicieli sklepów uważa, że ​​te dwa kanały są jednocześnie najprostszymi i najważniejszymi kanałami. Jest to jednak często zbyt krótkowzroczne, ponieważ portale porównawcze cen, inne rynki lub offline również oferują wiele dobrych możliwości.

Metody płatności

Wybór metod płatności decyduje o zachowaniu zakupowym klienta. Kilka badań wykazało, że na przykład liczba porzuconych koszyków zmniejsza się, im więcej metod płatności jest oferowanych w sklepie internetowym. Dlatego sprzedawcy internetowi nie powinni lekceważyć tego punktu. Na przykład wiele sklepów internetowych używa tylko trzech lub czterech metod płatności. Jednak klienci, którzy są przyzwyczajeni do płacenia kartą kredytową, zwykle będą chcieli to robić. Nawet jeśli wdrażanie nowych metod płatności jest często niepopularnym obszarem, warto sprawdzić zmiany. To samo dotyczy metod płatności, które są oferowane, ale nie są faktycznie używane. Jeśli wiąże się to z pieniędzmi lub zwiększonym wysiłkiem, należy sprawdzić, czy dezaktywacja ma sens.

Optymalizacja układu i projektu w sklepie internetowym

Układ i projekt decydują również o tym, czy klienci kupują produkt. Klient poprzez psychikę sygnalizuje, czy sklep internetowy wydaje się godny zaufania i profesjonalny. Wygląd sklepu internetowego jest zatem jednym z najważniejszych czynników w handlu internetowym. Dlatego wskazane jest, aby zawsze dostosowywać układ i projekt, tak aby odwiedzający czuli się zaproszeni do odwiedzenia innych stron produktowych lub informacyjnych. Sporadyczne zmiany w designie mogą nawet wywołać zwiększoną chęć zakupu (tutaj oczywiście jest odwrotnie).

Optymalizacja układu i projektu w sklepie internetowym

Tak zwane testy A / B dają możliwość wypróbowania różnych wariantów i sprawdzenia ich sukcesu. Test A / B to proces eksperymentowania z kilkoma wariantami środka (w tym przypadku strony internetowej) i znajdowania lub mierzenia, który wariant jest najbardziej skuteczny. Prostym przykładem może być sprawdzenie, czy biały kolor tła konwertuje wcześniej niż czarny kolor tła.

Podsumowanie

W e-commerce z pewnością istnieje wiele innych opcji optymalizacji, które mogą się znacznie różnić w zależności od branży i grupy docelowej. Obejmuje to na przykład optymalizację asortymentu, optymalizację opisów produktów czy optymalizację przepływu komunikacji. Zasadniczo jednak, jako operator sklepu internetowego, ważne jest, aby zawsze obserwować własne procesy i myśleć z wyprzedzeniem, gdzie mogą pojawić się problemy. Stała analiza procesów biznesowych pomaga zidentyfikować potencjał optymalizacji i zapewnić długoterminowy sukces biznesowy.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?