Strony Internetowe

Link building – profil linków

link building
Sprzedawaj swoje prdukty On-Line

Link Building

Stworzyłeś treści, których szukają ludzie, które odpowiadają na ich pytania i które wyszukiwarki są w stanie zrozumieć, ale same te cechy nie oznaczają, że będzie to ranking. Aby prześcignąć pozostałe strony o tych cechach, musisz ustanowić autorytet. Można to osiągnąć, zdobywając linki z wiarygodnych witryn, budując swoją markę i pielęgnując odbiorców, którzy pomogą wzmocnić Twoje treści.

Google potwierdziło, że linki i wysokiej jakości treści to dwa z trzech najważniejszych czynników rankingowych dla SEO. Wiarygodne witryny zwykle zawierają linki do innych wiarygodnych witryn, a witryny ze spamem zwykle zawierają linki do innych witryn spamerskich.

Ale czym właściwie jest link? Jak zarabiasz na innych witrynach? Zacznijmy od podstaw.

Co to są linki?

Linki przychodzące , znane również jako linki zwrotne lub linki zewnętrzne , to hiperłącza HTML, które prowadzą z jednej witryny do drugiej. Są walutą Internetu, ponieważ zachowują się podobnie jak reputacja z życia wzięta.

co to są hipe rłącze

Od końca lat 90. wyszukiwarki traktowały linki jako na popularność i znaczenie w sieci.

Linki wewnętrzne , czyli linki, które łączą wewnętrzne strony w tej samej domenie, działają w Twojej witrynie bardzo podobnie. Duża liczba wewnętrznych linków kierujących do określonej strony w Twojej witrynie będzie sygnałem dla Google, że strona jest ważna, o ile jest wykonywana w sposób naturalny i nie ma charakteru spamerskiego.

Same silniki dopracowały sposób przeglądania linków, wykorzystując teraz algorytmy do oceny witryn i stron na podstawie znalezionych linków. Ale co jest w tych algorytmach? Jak wyszukiwarki oceniają wszystkie te linki? Wszystko zaczyna się od koncepcji EAT.

Wytyczne Google

Same silniki dopracowały sposób przeglądania linków, wykorzystując teraz algorytmy do oceny witryn i stron na podstawie znalezionych linków. Ale co jest w tych algorytmach? Jak wyszukiwarki oceniają wszystkie te linki? Wszystko zaczyna się od koncepcji EAT.

Wytyczne Google dotyczące oceny jakości wyszukiwania kładą duży nacisk na koncepcję EAT – akronim oznaczający ekspert, autorytatywny i godny zaufania. Witryny, które nie wykazują tych cech, są zwykle postrzegane jako gorszej jakości w oczach wyszukiwarek, a te, które je mają, są następnie nagradzane. EAT nabiera coraz większego znaczenia wraz z rozwojem wyszukiwania i zwiększa znaczenie rozwiązywania problemów z myślą o użytkownikach .

Stworzenie witryny, która jest uznawana za ekspercką, autorytatywną i godną zaufania, powinno być twoim światłem przewodnim podczas ćwiczeń SEO. 

Linki do Twojej witryny

Im bardziej popularna i ważna jest witryna, tym większą wagę mają linki z tej witryny. Na przykład witryna taka jak Wikipedia zawiera tysiące różnych linków do niej. Oznacza to, że zapewnia ona dużą wiedzę ekspercką, ma kultywowany autorytet i cieszy się zaufaniem wśród innych witryn.

Aby zdobyć zaufanie i autorytet dzięki wyszukiwarkom, będziesz potrzebować linków do stron internetowych, które wyświetlają cechy EAT. Nie muszą to być strony na poziomie Wikipedii, ale powinny dostarczać wyszukującym wiarygodne i godne zaufania treści.

Linki obserwowane a nie obserwowane

Pamiętasz, jak linki działają jak głosy? Atrybut rel = nofollow (wymawiany jako dwa słowa, „no follow”) umożliwia utworzenie linku do zasobu, jednocześnie usuwając swój „głos” na potrzeby wyszukiwarki.

Tak jak się wydaje, „nofollow” mówi wyszukiwarkom, aby nie podążały za linkiem. Niektóre wyszukiwarki nadal podążają za nimi po prostu w celu znalezienia nowych stron, ale te linki nie przekazują praw do linków („głosów popularności”, o których mówiliśmy powyżej), więc mogą być przydatne w sytuacjach, gdy strona zawiera odsyłacze do niewiarygodnego źródła lub została opłacona lub stworzona przez właściciela strony docelowej (co czyni ją nienaturalnym linkiem).

Tak jak się wydaje, „nofollow” mówi wyszukiwarkom, aby nie podążały za linkiem. Niektóre wyszukiwarki nadal podążają za nimi po prostu w celu znalezienia nowych stron, ale te linki nie przekazują praw do linków („głosów popularności”, o których mówiliśmy powyżej), więc mogą być przydatne w sytuacjach, gdy strona zawiera odsyłacze do niewiarygodnego źródła lub została opłacona lub stworzona przez właściciela strony docelowej (co czyni ją nienaturalnym linkiem).

Załóżmy na przykład, że piszesz post o praktykach budowania linków i chcesz przytoczyć przykład kiepskiego, spamerskiego budowania linków. Możesz umieścić link do obraźliwej witryny bez sygnalizowania Google, że jej ufasz.

Standardowe linki (te, które nie mają dodanego nofollow) wyglądają tak:

<a href=""> Uwielbiam Mroz </a>

Znacznik linku Nofollow wygląda następująco:

<a href="" rel="nofollow"> Uwielbiam Mroz </a>

Twój profil linków

Twój profil linków to ogólna ocena wszystkich linków przychodzących, które uzyskała Twoja witryna: łączna liczba linków, ich jakość (lub spam), ich różnorodność (to jedna witryna odsyłająca do Ciebie setki razy lub setki witryn z linkami na raz) i nie tylko. Stan Twojego profilu linków pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, w jaki sposób Twoja witryna jest powiązana z innymi witrynami w Internecie. Istnieją różne narzędzia SEO, które pozwalają przeanalizować profil linków i zacząć rozumieć jego ogólny skład.

Linki z witryn internetowych należących do społeczności tematycznej są na ogół lepsze niż linki z witryn internetowych, które nie są związane z Twoją witryną. Jeśli w Twojej witrynie sprzedaje się budy dla psów, link od Towarzystwa Hodowców Psów ma o wiele większe znaczenie niż link do Stowarzyszenia wrotkarskiego. Ponadto linki z nieistotnych miejscowo źródeł mogą wysyłać do wyszukiwarek mylące sygnały dotyczące tego, o czym jest Twoja strona.

Linki wysyłają kwalifikowany ruch do Twojej witryny

Tworzenie linków nigdy nie powinno dotyczyć wyłącznie rankingów wyszukiwarek. Ceniony lider myśli o SEO i budowaniu linków, Eric Ward, mówił, że powinieneś budować swoje linki tak, jakby Google mógł jutro zniknąć. Zasadniczo powinieneś skupić się na pozyskiwaniu linków, które przyniosą odpowiedni ruch do Twojej witryny – kolejny powód, dla którego ważne jest, aby pozyskiwać linki z odpowiednich witryn, których odbiorcy również znajdą wartość w Twojej witrynie.

Zaangażuj się w swoją lokalną społeczność

W przypadku lokalnej firmy (takiej, która osobiście spotyka się ze swoimi klientami), kontakt ze społecznością może zaowocować jednymi z najbardziej wartościowych i wpływowych powiązań.

  • Zaangażuj się w sponsoring
  • Organizuj lub uczestnicz w wydarzeniach społecznościowych
  • Przekaż darowizny na szczytne cele lokalne i dołącz do lokalnych stowarzyszeń biznesowych
  • Publikuj oferty pracy i oferuj staże
  • Promuj programy lojalnościowe
  • Poprowadź lokalny konkurs
  • Rozwijaj relacje w świecie rzeczywistym z powiązanymi lokalnymi firmami, aby odkryć, jak możesz połączyć siły, aby poprawić stan lokalnej gospodarki

Wszystkie te inteligentne i autentyczne strategie zapewniają dobre możliwości połączeń lokalnych.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?