
Ładny wygląd strony internetowej
Zanim zajmiesz się wyglądem i działaniem swojej witryny, powinieneś już mieć dość jasne wyobrażenie o jej głównej zawartości. Ponieważ treść w dużej mierze determinuje formę . Wyjaśnij, co dokładnie charakteryzuje informacje, usługi lub produkty, które prezentuje Twoja witryna. Jaka jest Twoja firma lub Twoja marka? A czym Twoja oferta różni się od oferty konkurencji? Ważne jest, aby projekt Twojej witryny był precyzyjnie dopasowany do treści i pożądanego wizerunku. Projektując swoją witrynę internetową, firmy powinny również zadbać o to, aby odzwierciedlała ona również wizerunek korporacyjny firmy .
Warunek wstępny dobrej koncepcji projektowej
Wygląd spółki jest znany jako corporate design. To, by tak rzec, identyfikacja wizualna firmy – przy czym instytucje, organizacje, stowarzyszenia i marki często mają firmowy design. Projekt logo, materiałów reklamowych, produktów i ich opakowań, a także stron internetowych, jest zasadniczo zdeterminowany przez raz zdefiniowany projekt korporacyjny – zawiera stałe projektowe (np. Określone kolory i kształty, a także czcionki), które można znaleźć we wszystkich produktach i środkach komunikacji danej firmy . Strona internetowa jest zwykle tylko częścią projektu korporacyjnego. Jeśli projektujesz stronę internetową dla już istniejącej firmy, zazwyczaj możesz zorientować się w projekcie korporacyjnym. Na przykład kolor logo lub czcionka w materiałach marketingowych, takich jak broszury, reklamy lub informacje prasowe.
Jeśli chcesz zmienić wygląd poprzedniego projektu lub nie masz żadnych szablonów, powinieneś teraz pomyśleć o tym, jak powinien wyglądać Twój projekt korporacyjny.
Wytyczne dotyczące projektowania firmowych witryn internetowych
Projekt korporacyjny zawsze odzwierciedla określony wizerunek . Ponadto zapewnia wysoką rozpoznawalność : konsekwentnie wdrażany projekt korporacyjny zapewnia, że wszystkie publikacje i media komunikacyjne mają jednolity i chwytliwy wygląd. W przypadku designu korporacyjnego obowiązuje założenie „ forma podąża za funkcją ” – poszczególne elementy designu powinny być nie tylko rozpoznawalne, ale także funkcjonalne. Poniższe dotyczy np. Logo i czcionek, aby również były czytelne.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy projektowania korporacyjnych stron internetowych.
Znak graficzny, marka
Logo jest symbolem graficznym i sercem projektu korporacyjnego . Ma to istotny wpływ na wygląd wszystkich innych publikacji. Kolorystykę logo można znaleźć w większości – jeśli nie we wszystkich – materiałach marketingowych. Często napis (lub co najmniej jedna lub więcej liter) oraz element obrazu lub symbol są częścią logo. Czasami składa się wyłącznie z symbolu lub napisu. Kształt symbolu lub prezentacja czcionki można wykorzystać, aby nadać logo charakterystyczny wygląd.
Logo marki lub firmy jest niezbędne, jeśli chcesz się wyróżniać z tłumu. Logo powinno być widoczne na każdej stronie Twojej witryny. Zwykle znajduje się w nagłówku – górnej linii każdej strony internetowej. Znak jest idealnie zwięzły i nadający tożsamość . Projektując logo należy wziąć pod uwagę kilka zasad:
- Zrozumiałość : Logo służy jako reprezentant marki. Jej zadaniem jest podkreślenie tej marki i zwrócenie na nią uwagi. Dla lepszego zrozumienia oferowane produkty lub usługi można przedstawić w logo w stylizowany sposób.
- Charakterystyka : Twoje własne logo powinno wyróżniać się na tle logo innych firm. Jeśli dobrze znany projekt logo jest po prostu kopiowany i dostosowywany do Twojej marki, szanse na zbudowanie własnej tożsamości są nikłe. Istnieje również ryzyko konsekwencji prawnych ze strony twórcy oryginalnego logo.
- Zapamiętywalność : logo nie powinno być zbyt szczegółowe i zabawne. Proste projekty logo są łatwiejsze do zapamiętania.
- Powtarzalność : Logo jest używane na wiele różnych sposobów. Powinien być rozpoznawalny na wizytówkach lub znaczkach, a także na wielkoformatowych plakatach. Aby poszczególne piksele nie wyróżniały się, wskazane jest tworzenie logo w wysokiej rozdzielczości (można je wtedy przeskalować bez strat). Powinny być również dostępne w różnych formatach plików (np. JPG, PNG i PDF), aby miały uniwersalne zastosowanie.
Jeśli chcesz samodzielnie zaprojektować logo swojej witryny, ale nie masz programu do edycji grafiki i odpowiednich umiejętności graficznych, możesz skorzystać z niektórych usług online. Strony internetowe, takie jak Canva.com , logomaster.ai lub zyro.com oferują edytory logo z różnymi narzędziami . Stworzone przez Ciebie logo jest zazwyczaj udostępniane bezpłatnie na takich stronach – ale tylko w niskiej rozdzielczości. Wersje o wysokiej rozdzielczości są jednak płatne.
Korporacyjna koncepcja kroju pisma, obrazów i kolorów
Oprócz logo, korporacyjny projekt strony internetowej zawiera również inne elementy, które są również ważne dla projektu strony internetowej. Najważniejsze można znaleźć w poniższym przeglądzie:
- Czcionka domowa : czcionka domowa (lub czcionka korporacyjna) to czcionka używana głównie lub nawet wyłącznie przez firmę. Czcionka powinna nie tylko odznaczać się wysoką rozpoznawalnością i być czytelna (nawet na obrazach o różnej wielkości), ale także pasować do wizerunku, filozofii firmy czy zamierzonego efektu. Tej czcionki należy używać we wszystkich tekstach. Często można je znaleźć w logo.
- Obrazy : W wielu przypadkach sensowne jest wykorzystanie obrazów na własnej stronie internetowej – zapewniają one różnorodność i mogą wzbudzić emocje u widza. Całość wszystkich zwięzłych obrazów, zdjęć, motywów i symboli tworzy język wizualny. Podobnie jak czcionka, język wizualny powinien wyglądać jednolicie i być konsekwentnie wdrażany. Treść i stylistyka użytych zdjęć idealnie podkreśla wizerunek firmy przekazywany na stronie. Generalnie należy unikać nieprofesjonalnych obrazów w słabej rozdzielczości, ponieważ szybko będą postrzegać całą witrynę jako nieprofesjonalną.
- Koncepcja kolorystyczna : Kolory powinny być również używane ostrożnie. Koncepcja kolorystyczna obejmuje te kolory, które są używane na każdej podstronie Twojej witryny. Projekt logo, elementy obrazu, tła i inne elementy projektu zwykle używają określonych kolorów.
Wspomniana ostatnia koncepcja koloru tworzy szeroką dziedzinę, którą należy zająć się bardziej szczegółowo w projektowaniu stron internetowych. Używając określonych kolorów, można uzyskać różnorodne efekty . Ponieważ różne kolory są powiązane z różnymi kolorami, specyficzne cechy tożsamości firmy można podkreślić poprzez wybór koloru. Dlatego też koncepcja koloru jest niezbędna do projektowania korporacyjnych stron internetowych. Ponieważ kolorystyka witryny w dużej mierze determinuje pierwsze wrażenie, jakie odwiedzający ma na temat witryny.
Kolory w projektowaniu stron internetowych
Nie należy lekceważyć znaczenia kolorystyki strony internetowej. Kolory kojarzone są zawsze – świadomie lub nieświadomie – z bardzo specyficznymi kontekstami i emocjami . Zasadniczo kolory dzieli się na odcienie ciepłe (żółty, pomarańczowy, czerwony) i zimne (zielony, niebieski, fioletowy). Z drugiej strony czarny, biały, szary (nazywane również kolorami achromatycznymi) i brązowy są uważane za neutralne.
Każdy ton koloru wywołuje u widza określone skojarzenia : kolor czerwony często kojarzy się z miłością, ciepłem, uwagą, energią lub odwagą w pozytywnym sensie. Jednak kolor czerwony jest również kolorem sygnałowym. Negatywne skojarzenia obejmują niebezpieczeństwo, ogień, przemoc, krew, arogancję i złość. Ogólnie rzecz biorąc, czerwone elementy przyciągają dużą uwagę w projektowaniu stron internetowych. Każdy odcień oferuje pozytywne i negatywne linki . Dlatego wskazane jest, aby ze względów estetycznych zajmować się nie tylko odpowiednim doborem koloru dla własnej strony internetowej.

Efekt kolorystyczny strony www.
To, co widz kojarzy z kolorem, zależy od konkretnego koloru i kontekstu . Znaczenie koloru może się również różnić w zależności od kultury. Oto przegląd najważniejszych kolorów, który pokazuje, jakie skojarzenia są z nimi kojarzone w kulturze zachodniej i na jakim obszarze serwisu są często używane:
Inne ważne aspekty podczas tworzenia strony internetowej
Dobry projekt strony internetowej wymaga czasu i wysiłku. Ale przy odrobinie cierpliwości będziesz coraz bliżej swojej własnej profesjonalnej strony internetowej. Zasady przedstawione w wieloczęściowej części dotyczącej projektowania stron internetowych są fundamentalne podczas wdrażania projektu strony internetowej. Istnieją również inne metody dalszej optymalizacji swojej obecności w Internecie.
Szymon Flis
Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.
+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl