Strony Internetowe

Koszt stworzenia strony internetowej

cena stron internetowych

Koszt stworzenia strony internetowej

Istnieje wiele typów witryn internetowych różniących się nakładem pracy wymaganym do pomyślnej realizacji projektu. Dlatego najpierw zastanów się, jaki cel realizujesz w swojej witrynie i jakie treści chcesz umieścić na stronie w średnim i długim okresie.

Od bloga do złożonej platformy. Przedstawiamy cztery najważniejsze typy stron internetowych:

1. Sklep internetowy

Główny cel sklepu internetowego jest jasny: firmy chcą sprzedawać swoje towary i usługi online w Internecie, aby zwiększyć sprzedaż.

92% wszystkich internautów kupuje teraz produkty online. Zakupy online odzieżowe (60%) są szczególnie popularne w Polsce, a następnie w elektronice (31%) i rozrywce (30%).

Sklepy internetowe to złożone systemy Zautomatyzowany proces zamawiania stawia wysokie wymagania w zakresie prawnie bezpiecznego przetwarzania zamówień i danych klientów, a także możliwości zarządzania technicznego. Funkcje, które trzeba odwzorować, prowadzą w konsekwencji do wyższych cen projektów. To są z. B. Fakturowanie, funkcja logowania, powiadomienia e-mail, obsługa zwrotów i rozsądnie również analizy użytkowników. Często konieczne jest połączenie z systemem zarządzania towarami (ERP) lub programami do zarządzania klientami (CRM).

Większość sklepów internetowych jest tworzona za pomocą systemów sklepowych, takich jak Magento, WooCommerce, Shopware lub Shopify . W przypadku małych sklepów, które oferują jeden lub kilka produktów, odpowiednie mogą być zestawy konstrukcyjne WIX i Jimdo. Zestawy sklepowe są dostępne w Internecie od 100 zł  miesięcznie. Należy je jednak skonfigurować samodzielnie na początku tworzenia sklepu internetowego.

Sklep internetowy to coś więcej niż tylko interfejs użytkownika i klasyczna witryna. Projekt internetowego, dobrze przemyślanego i sprawnie działającego systemu zarządzania towarami w firmie wymaga skomplikowanych interfejsów technicznych i musi być zaplanowany strategicznie. Jest to wypracowywane z wiodącymi agencjami sklepów internetowych i przy użyciu systemów takich jak Shopware, Magento & Co. Zgodnie z Twoimi pomysłami wymagania dla systemu są opracowywane wspólnie z agencją w warsztacie, a wszystkie ważne interfejsy i procesy na ścieżce klienta są mapowane. Koszt planowania i realizacji tego typu projektów zaczyna się od 7 000 złotych i może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku dużych projektów sklepowych.

Dlatego firmy zazwyczaj pozostawiają projekt profesjonalnego sklepu internetowego wyspecjalizowanym agencjom sklepów internetowych. Niektórzy usługodawcy tworzą sklep internetowy bez interfejsów, korzystając z profesjonalnego szablonu sklepu za jedyne 3000 złotych .

Pożądane funkcje, takie jak obsługa konfiguracji produktów, sprawiają, że projekty sklepów internetowych są znacznie bardziej złożone i kosztowne. Bardzo duże sklepy o szczególnie wysokim poziomie złożoności i wysokich kosztach rozwoju są czasami tworzone za kilkaset tysięcy złotych.

Twoja własna aplikacja może być przydatnym dodatkiem do klasycznego sklepu internetowego.

W przypadku hostingu umieszczenie stron internetowych na serwerze WWW dostawcy usług internetowych (ISP), w zależności od wielkości sklepu internetowego, kosztuje od dziesięciu do kilku tysięcy złotych. Wydatki marketingowe na nowy sklep internetowy również mogą być bardzo wysokie. Dlatego ważne jest, aby uwzględnić znaczną część wartości dodanej marketingu online, takiego jak marketing w wyszukiwarkach (SEA).

2. Strona Internetowa firmy

Chciałbyś znaleźć się w internecie i przez Google  zaprezentować swoją firmę? Chcesz przekonać klientów i wnioskodawców do swoich towarów i usług? Wtedy niezbędna jest witryna firmowa.

Strona internetowa firmy jest powszechnie nazywana witryną korporacyjną i jest jedną z witryn informacyjnych. Nie tylko firmy, ale także stowarzyszenia, klubu i gminy korzystają z firmowych witryn internetowych, aby zapewnić odwiedzającym obszerne informacje online. Witryny firmowe oferują nie tylko możliwość skontaktowania się z Tobą, ale także głęboki wgląd w ofertę produktów i projekty.

Strona internetowa firmy jest dostępna po jednorazowej stałej cenie lub jako abonament. Cena zależy od indywidualności, nakładu pracy przy projektowaniu, wymagań bezpieczeństwa i wymaganych funkcjonalności. Agencje internetowe często oferują firmom tak zwane ceny pakietów na swoich stronach internetowych, które w zależności od funkcji i liczby podstron wahają się od 1000 do 50 000 złotych.

Strona internetowa to wizytówka firmy. Dlatego tylko kilka firm tworzy swoją stronę główną za pomocą zestawów do tworzenia stron internetowych, chociaż są one już dostępne bezpłatnie.

70% internautów twierdzi, że indywidualnie zaprojektowana obecność w Internecie jest dziś bardzo ważna i buduje zaufanie. Warto zainwestować w profesjonalnie wykonaną stronę internetową.

Dziś można znaleźć oferty statycznych stron głównych z rąk projektanta stron internetowych z maksymalnie pięcioma podstronami za mniej niż 1000 złotych. Przy tak niskich cenach warto dokładnie sprawdzić metodę pracy i referencje dostawców. Jeśli strona internetowa ma być zaprojektowana w szczególnie atrakcyjny sposób, np. W celu publikowania własnych zdjęć lub grafik oraz tworzenia tekstów na zewnątrz, należy ją oszacować na kwotę od 2500 do 7000 złotych . Jeśli zostaną dodane funkcje, takie jak opcje rezerwacji wydarzeń, strona internetowa kosztuje od 5000 do 15 000 złotych .

W przypadku profesjonalnych tekstów tworzonych zewnętrznie opłata wynosi od 150 do 1500 zł za stronę. Profesjonalne zdjęcia można wykonać za około 1000 do 4500 zł. Bardziej opłacalne jest wykorzystanie dostępnych obrazów (zdjęć stockowych) na podstawie licencji z Internetu. Potencjalne usługi większości agencji obejmują również zapewnienie profesjonalnych fotografów lub wyszukiwanie odpowiednich istniejących zdjęć do Twojej witryny. Profesjonalne oświadczenie o ochronie danych z ochroną przed nadrukiem i ostrzeżeniem jest dostępne za około 2000 zł. Projekt korporacyjny powstaje bez trudności za 1500 do 5000 złotych .

Oprócz kosztów stałych, zawsze należy brać pod uwagę ceny za hosting i domenę: możesz dostać oba za jedyne 10 zł rocznie, pod warunkiem, że ilość danych jest niewielka.

3. Blog

Czy chcesz, aby Twoje treści były dostępne dla czytelników na stronie internetowej? Użytkownicy zewnętrzni powinni czytać aktualne tematy i inne istotne wiadomości – dotyczące Twojego prywatnego projektu lub odpowiedniego tematu dla firm.

Bardziej niż w przypadku innych typów witryn cena blogów zależy od treści, które mają zostać utworzone, oraz liczby funkcji. Na początku projektu koszty są stosunkowo niskie , ponieważ potrzeba dodatkowych funkcji pojawia się zwykle dopiero z czasem. Wordpress jest często używany w tego typu witrynach internetowych, ponieważ są już dostępne dobre wtyczki. Motyw premium kosztuje tylko 100 do 400 złotych. Można to stworzyć za pomocą własnego know-how lub dostosować zewnętrznie do własnych życzeń za dodatkową opłatą od dostawcy. Jednak wskazówki ekspertów są jednomyślne: dla firm i instytucji, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji, blog jest tworzony przez ekspertów.

Agencje internetowe wspierają swoich klientów blogowych w następujących usługach: tworzenie stron internetowych, koncepcja, strategia, marketing i tworzenie treści odpowiednich dla użytkownika.

Skuteczne blogi wygrywają z tłumem. Możesz to uzyskać od agencji internetowych i freelancerów od 1500 złotych . Na początku projektu możesz pokusić się o zaoszczędzenie sobie tych wydatków i samodzielne założenie bloga. Na początku może to być motywujące, ale należy zaznaczyć, że pożądany wysoki zasięg i trwała lojalność czytelników może być niezwykle czasochłonne.

Wybór kanałów reklamowych i środków marketingowych należy rozważyć z dużym wyprzedzeniem. Przy tworzeniu kanałów social media pomocne jest skorzystanie z pomocy ekspertów cyfrowych, którzy nadzorowali już podobne projekty. Wraz z rosnącym sukcesem wsparcie w tworzeniu i ocenie narzędzi analitycznych i pulpitów nawigacyjnych ma również sens.

Pomoc ekspertów jest również dostępna przy tworzeniu lub redagowaniu treści. Agencje internetowe, które koncentrują się na blogach, wykonują pracę za Ciebie i oferują usługę przeniesienia witryny blogu na wyższy poziom dzięki dostosowanej treści. Szukasz nowych artykułów na swoim blogu? W przypadku artykułu na blogu napisanego przez wykwalifikowanego tematycznie i doświadczonego pisarza należy obliczyć około 300 do 800 zł za artykuł .

Ponieważ blog zazwyczaj nie wymienia wielu pakietów danych i może być ustawiony na hosting standardowy, możesz otrzymać swoją domenę w połączeniu z odpowiednim pakietem hostingowym już od 10 zł rocznie.

4. Portal Internetowy

Chciałbyś zgromadzić osoby prywatne lub firmy z określonej branży? W takim razie portal lub platforma to właściwa nazwa dla Twojego projektu internetowego. Celem platformy jest szybkie i niedrogie połączenie online dwóch aktorów w sieci, czyli generowanie tzw. Efektów sieciowych .

Portale i platformy to złożone typy witryn internetowych, które mają być tworzone. Przyczyną tego są potrzeby logowania i różne hierarchie, przetwarzanie danych i skalowalność. W związku z tym koszty tworzenia są wyższe niż w przypadku innych witryn.

Oczywiście te modele biznesowe również odnoszą szczególne sukcesy, dlatego dziś 7 z 10 najcenniejszych firm na świecie to platformy.

Portale internetowe zwykle nie są wdrażane przez indywidualnych programistów ani przy użyciu bloków konstrukcyjnych. Kreacja wymaga nowoczesnych technologii, dogłębnej znajomości rynku oraz projektu UI i UX, który przemawia do grup docelowych.

Przede wszystkim platformy B2B i B2C wymagają przemyślanej strategii konkurencyjnej, aby móc w sposób zrównoważony zapewnić sobie pozycję na wysoce konkurencyjnym rynku portali internetowych. Faza koncepcji wymaga wystarczającej ilości czasu i środków finansowych, ponieważ w tym miejscu przebiega droga między sukcesem a porażką. Należy wziąć pod uwagę, że czasami agencje nie pobierają nawet kilku tysięcy złotych za stworzenie koncepcji w interesie klienta.

Jeśli platforma jest opracowywana we własnym zakresie, zwykle można oczekiwać dłuższego czasu przetwarzania. Stawki godzinowe dla specjalistów IT w tej dziedzinie wynoszą około 100 zł. Dlatego pojawia się uzasadnione pytanie: wdrożyć insourcing czy skorzystać z outsourcingu? Stworzenie platformy cyfrowej we współpracy z ekspertami jest szybsze i tańsze, jeśli know-how Twojej firmy nie leży w technicznie wymagającym obszarze rozwoju platformy.

Ile kosztuje opracowanie platformy. Oto kilka przykładów do wyjaśnienia:

Cena za bardzo małą platformę , tak zwany Minimum Viable Product (MVP), w branży kosmetycznej wynosiła 550 zł dziennie i 8 250 zł za 15 dni deweloperskich .

Średnich platform europejskiego portalu porównania osiągnąć całkowite koszty 50 000 zł ze stawki godzinowej w wysokości 160 zł i łącznie 30 deweloperskich dni .

Duża platforma  600 zł i łącznie 180 deweloperskich dni za 108.000 zł

Koszty rozwoju różnią się w zależności od rodzaju i liczby interfejsów do zaimplementowania, administrowania użytkownikami, opcji przesyłania plików, różnych hierarchii i uprawnień. Oddzielny marketplace generuje dodatkowe koszty, szczególnie w obszarze płatności i integracji zakupów. Wskazane jest posiadanie minimalnego opłacalnego produktu (MVP) w celu zidentyfikowania źródeł błędów w odpowiednim czasie, ponieważ jest to bardziej opłacalne niż bezpośrednie opracowanie produktu końcowego. Zaleca się, aby podczas tworzenia platformy postępować iteracyjnie i pracować na wczesnym etapie na rynku z prawdziwymi opiniami klientów. Im dokładniej zdefiniowane są wymagania i im bardziej szczegółowe są specyfikacje programowania, tym tańszy i lepszy będzie portal.

Oprócz stałych kosztów rozwoju, zdecydowanie powinieneś przyjrzeć się oczekiwanym kosztom bieżącym operacji w swoich obliczeniach i obserwować ich postęp, który jest powyżej średniej dla tego typu sieci.

Obejmuje to wydatki marketingowe od samego początku, które zwykle są wysokie dla platformy. Dzieje się tak, ponieważ trzeba dotrzeć do dwóch stron rynku. Operatorzy platform wydają kilka milionów złotych na SEA i inne kanały performance marketingu. Właśnie dlatego możesz zaoszczędzić dużo pieniędzy w dłuższej perspektywie, jeśli na wczesnym etapie masz do czynienia z odpowiednimi narzędziami, takimi jak seobility lub Sistrix do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

2 komentarze

  1. Załóż sklep internetowy - 5 niezbędnych kroków | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    12 stycznia 2021

    […] tutaj, jakie są koszty sklepu internetowego i jakie czynniki je […]

  2. Załóż sklep internetowy - Agencja to oferuje | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    13 stycznia 2021

    […] Strona internetowa firmy […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?