Strony Internetowe

Jak zgłosić swoją witrynę do Google

jak zgłosić strone do google

Możliwość znalezienia się w Internecie za pomocą wyszukiwarek jest jednym z podstawowych czynników sukcesu witryny internetowej. Aby w ogóle została znaleziona przez Google, Bing lub Yahoo, Twoja własna strona główna musi znajdować się w ich indeksie . Wyjaśnimy, w jaki sposób możesz zarejestrować swój adres URL u poszczególnych dostawców wyszukiwarek.

 

Indeksowanie Google: jak zgłosić swoją witrynę do Google

Lider rynku Google odpowiada za około dwie trzecie zapytań na całym świecie. Przy miliardach odwiedzających każdego dnia usługa wyszukiwania staje się centralnym interfejsem sieci WWW. Dla operatorów profesjonalnych projektów internetowych obecność w wyszukiwarce Google jest więc podstawowym warunkiem udanego biznesu online. Jeśli chcesz zostać uwzględniony w bazie danych, Google oferuje dwie opcje: albo poczekaj, aż robot wyszukiwarki znajdzie Twój projekt za pomocą linków zewnętrznych, albo możesz wykonać indeksowanie samodzielnie, logując się na swojej stronie głównej .

Wszystko, czego potrzebujesz do indeksowania Google, to konto Google i adres URL swojego projektu. Rejestracja odbywa się w trzech krokach i zajmuje kilka minut.

Utwórz konto Google

Otwórz stronę główną Google i utwórz bezpłatne konto użytkownika . Aby to zrobić, użyj przycisku „Zaloguj” i kliknij „Utwórz konto”. Google poprowadzi Cię przez proces rejestracji. Pomiń ten punkt, jeśli jesteś już zarejestrowany w Google.

Dawno, dawno temu ... zarejestruj stronę internetową bez rejestracji

W międzyczasie możliwe było zarejestrowanie strony internetowej w Google bez identyfikowania się za pomocą konta Google. Ten proces został zakończony szybko i łatwo. Właśnie odwiedziłeś stronę Google dla webmasterów i wybrałeś narzędzie do przesyłania adresów URL . Jednak firma Google musiała przerwać tę funkcję, ponieważ niektórzy kandydaci nadużyli adresu URL przesyłania, aby sztucznie poprawić ranking Twojej wyszukiwarki.

Uruchom Google Search Console

Otwórz Google Search Console pod następującym adresem:

search.google.com/search-console

Musisz się tam zalogować, zanim przejdziesz do pulpitu nawigacyjnego.

Zarejestruj witrynę

Rejestrujesz swoją stronę na lewym pasku bocznym. Aby to zrobić, kliknij przycisk „Dodaj właściwość”. W tym samym miejscu pojawi się kursor. Jak już wyjaśniono powyżej, wprowadź tam cały adres URL swojej domeny lub strony internetowej. Następnie kliknij przycisk „ + Dodaj usługę ” , aby wysłać żądanie zindeksowania.

Zarejestruj aplikację

Jeśli masz aplikację na Androida, której ranking chcesz poprawić, warto dodać ją również do Search Console. Najpierw opublikuj aplikację w sklepie Google Play . Następnie odwiedź witrynę Search Console i zaloguj się na swoje konto Google Play . Potrzebujesz konta, które ma uprawnienia administracyjne do aplikacji.

 

Po lewej stronie pola wprowadzania w Search Console znajduje się przycisk. Domyślnie jest to oznaczone jako „Witryna”. Kliknij przycisk i wybierz drugą opcję z menu rozwijanego: Aplikacja na Androida . Wprowadź główny identyfikator URI swojej aplikacji w polu wejściowym:

com. [nazwa pakietu] .app (na przykład: com.testApp.app)

Narzędzie sprawdzi teraz, czy masz uprawnienia do zarządzania aplikacją. Jeśli tak, automatycznie potwierdza „Właściwość” w Search Console. Najpóźniej po dwóch dniach powinieneś otrzymać wiadomość e-mail z potwierdzeniem.

Zarejestruj witryny automatycznie

Strony internetowe się zmieniają. Google regularnie indeksuje Twoją domenę po zarejestrowaniu się, ale mapa witryny systematycznie informuje system indeksowania o nowych stronach internetowych. Udostępnia również metadane, które pomagają robotom indeksującym szybciej reagować na zmiany i błędy.

Najpierw zarejestruj swoją witrynę zgodnie z opisem. Następnie możesz poprosić Google o zaindeksowanie mapy witryny na trzy sposoby:

  1. Otwórz plik robots-txt. Wprowadź w dowolnym miejscu następującą instrukcję: Mapa witryny: [mojadomena.pl] /sitemap.xml

Podczas następnego indeksowania Google znajdzie mapę witryny pod tym adresem.

  1.  Jeśli Twoja mapa witryny jest dostępna przez Internet, użyj polecenia GET w narzędziu ping: www.google.com/ping?sitemap= [pełny adres URL mapy witryny]
  2. Prześlij mapę witryny za pośrednictwem Search Console. Aby to zrobić , utwórz raport mapy witryny dla swojej usługi.

Podczas składania wniosku Google ostrzega użytkowników, że przesłane adresy URL nie zostaną automatycznie uwzględnione w indeksie wyszukiwania. Jednak adresy wysyłane do Google są indeksowane przez roboty wyszukujące w ciągu kilku dni, a następnie sprawdzane pod kątem trafności. Jeśli Twoja witryna została stworzona zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów , nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją zaindeksować. Możesz sprawdzić, czy Twój adres URL jest wyświetlany w Google za pomocą prostego zapytania dotyczącego witryny . Aby to zrobić, wprowadź następujące zapytanie w masce wyszukiwania Google:

strona: www.twojadomena.pl

Operator wyszukiwania strona przesyła zlecenie Google, aby wyświetlić wszystkie indeksowane adresy URL dla danej domeny na liście wyników wyszukiwania. Jeśli zapytanie w witrynie nie daje pożądanego wyniku pomimo żądania indeksowania, sprawdź, czy nieudana próba indeksowania nie jest spowodowana problemem technicznym. Klasyczne źródła błędów to plik robots.txt , metatag HTML nofollow i tag kanoniczny .

Comment (1)

  1. Jak usunąć opinie w Google? | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    11 stycznia 2021

    […] polskim rynku wyszukiwarek . Nic dziwnego: zawsze deklarowanym celem grupy IT było dostarczanie użytkownikom możliwie najlepszych wyników wyszukiwania ich zapytań . W związku z tym Google stale rozwija swoją […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?