Strony Internetowe

Jak usunąć opinie w Google?

usunięcie opinii w google

Jak usunąć opinie w Google?

Pokażemy Ci, jak możesz usunąć swoje własne opinie z Google i jakie masz możliwości przeciwdziałania niezgodnym z prawem opiniom innych firm.

Jak usunąć wystawioną opinię?

  1. Zaloguj się na konto Google użyte do zgłoszenia recesji przy użyciu danych użytkownika
     
  2. Wywołaj następujący adres URL:   https://www.google.pl/maps/
     
  3. W lewym górnym rogu pola wyszukiwania kliknij menu, a następnie wybierz pozycję „Moje posty”
     
  4. Teraz kliknij „Recenzje”
     
  5. Wybierz ocenę, którą chcesz usunąć, i kliknij trzy kropki po prawej stronie ocenianej lokalizacji, kliknij „Usuń recenzję” i na koniec potwierdź usunięcie

Twoje własne recenzje Google można szybko i łatwo usunąć, ale co firma lub przedsiębiorca może zrobić przeciwko negatywnym lub nawet nieprawdziwym recenzjom?

Opinie Google są ważne dla Twojej firmy

Google nadal dominuje na polskim rynku wyszukiwarek . Nic dziwnego: zawsze deklarowanym celem grupy IT było dostarczanie użytkownikom możliwie najlepszych wyników wyszukiwania ich zapytań . W związku z tym Google stale rozwija swoją wyszukiwarkę.

Jednym z rezultatów tego przedsięwzięcia jest tak zwany „ Graf wiedzy Google ”, który został wprowadzony w 2012 roku: jeśli szukasz na przykład określonej nazwy firmy, po prawej stronie wyników wyszukiwania pojawi sięPrzejrzyste podsumowanie wszystkich ważnych informacji o firmie, której szukasz , w tym zdjęcia, adres, dane kontaktowe i godziny otwarcia. Ponadto możesz zobaczyć wszystkie oceny Google (od 1 do 5 gwiazdek) i recenzje, które firma otrzymała od klientów i partnerów biznesowych. Te same informacje są również wyświetlane w wynikach wyszukiwania firmy na Google Maps – pod warunkiem, że został tam już utworzony odpowiedni wpis .

I nie należy lekceważyć efektu tych ocen: według aktualnego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Growth from Knowledge (GfK) 66,4% ankietowanych używa recenzji online jako podstawy przed podjęciem decyzji o zakupie, a 31,9% stwierdziło nawet, że byli pod ich silnym wpływem dopuszczać. Recenzje w wyszukiwarkach i na portalach porównawczych są obecnie uważane za prawie tak samo ważne, jak bezpośrednie rekomendacje od znajomych i znajomych. Pozytywne oceny Google są zatem ważnym czynnikiem wpływającym na wizerunek i sprzedaż Twojej firmy .

Negatywne recenzje Google

Może to mieć pozytywny wpływ na Twoją firmę, ale oznacza również, że złe recenzje mogą mieć negatywny wpływ na Twoją firmę. Z jednej strony odstraszają potencjalnych klientów, az drugiej mogą wpływać na Twój ranking w Google .

Nie należy lekceważyć ryzyka negatywnych recenzji, ponieważ doświadczenie pokazuje, że niezadowoleni lub wściekli klienci zgłaszają swoje doświadczenia w Internecie. Ponieważ pozytywne recenzje są również przedmiotem pewnego rodzaju ogólnego podejrzenia, że ​​zostały kupione od wątpliwych usługodawców, często są one mniej wiarygodne niż negatywna krytyka. Na przykład pojedyncza 1-gwiazdkowa ocena może kosztować kilku potencjalnych klientów, którzy następnie przejdą do konkurencji .

Największym problemem nie jest nawet to, że co jakiś czas pojawiają się negatywne opinie na temat Twoich produktów i usług – w końcu żaden biznes nie jest doskonały. Główne ryzyko wynika z faktu, że w zasadzie każdy użytkownik z (darmowym) kontem Google może opublikować recenzję – niezależnie od tego, czy kiedykolwiek miał cokolwiek wspólnego z Twoją firmą, czy nie . Swoją opinię może też rozpowszechniać całkowicie anonimowo, na przykład podając fałszywe nazwisko i rezygnując ze zdjęcia profilowego. Google nie weryfikuje tożsamości swoich użytkowników i nie może śledzić, czy i w jaki sposób wchodzili w interakcję z Twoją firmą.

Niepokojący wniosek z tego: każdy użytkownik Google może dowolnie nadużywać systemu i swobodnie wymyślać negatywne recenzje , aby firma wyrządziła szkodę umyślnie . A nawet jeśli Twoja firma jest nowa na rynku i nie ma wpisu w Google, niezadowolony recenzent może sam ją stworzyć i wypełnić krytyką. W najgorszym przypadku nie dowiesz się o tym, dopóki nie zarejestrujesz się w Google Moja Firma – ale wtedy wielu potencjalnych klientów mogło już zobaczyć negatywną ocenę.

Niepokojący wniosek z tego: każdy użytkownik Google może dowolnie nadużywać systemu i swobodnie wymyślać negatywne recenzje , aby firma wyrządziła szkodę umyślnie . A nawet jeśli Twoja firma jest nowa na rynku i nie ma wpisu w Google, niezadowolony recenzent może sam ją stworzyć i wypełnić krytyką. W najgorszym przypadku nie dowiesz się o tym, dopóki nie zarejestrujesz się w Google Moja Firma – ale wtedy wielu potencjalnych klientów mogło już zobaczyć negatywną ocenę.

 Wskazówka

Jeśli nie utworzyłeś jeszcze wpisu Google dla swojej firmy, ale nadal pojawia się on w wynikach wyszukiwania z wykresem wiedzy, możesz przejąć profil firmy, klikając przycisk „Czy jesteś właścicielem firmy?”. Następnie musisz utworzyć konto Google Moja Firma, aby móc zarządzać informacjami o firmie.

Teraz możesz się zastanawiać, czy nie możesz po prostu wyłączyć funkcji ocen w profilu firmy . Nie jest to możliwe i byłoby również sprzeczne z troską Google o zapewnienie swoim użytkownikom jak najlepszych informacji. Usunięcie konta Google również nie zapobiega złym recenzjom: po utworzeniu profil firmy pozostaje w wynikach wyszukiwania . Usuwając swoje konto, tracisz tylko nad nim kontrolę.

Więc twoja jedyna szansa jest, aby zmienić lub usunąć niepożądaną opinię . W następnej sekcji możesz dowiedzieć się, jakie masz opcje.

Negatywne recenzje Google - Co zrobić?

Gdy tylko profil Twojej firmy otrzyma ocenę, Google Moja Firma automatycznie powiadomi Cię o tym e-mailem . Jeśli wynik jest negatywny, najlepiej od razu zrobić zrzut ekranu – w celu uzyskania niezbędnych dowodów. Czas ucieka: każdy dzień, w którym zła opinia jest widoczna dla potencjalnych klientów, ma negatywne konsekwencje dla Twojej firmy. Więc powinieneś działać szybko .

pierwszej kolejności należy – jako przedsiębiorca odpowiedzialny i zorientowany na usługi – zawsze starać się skontaktować z recenzentem. Aby to zrobić, możesz napisać komentarz do odpowiedzi bezpośrednio pod oceną. Jest to publicznie widoczne , więc upewnij się, że zawsze jesteś przyjazny i rzeczowy.

Jeśli jest to Twój klient lub partner biznesowy, Twoim celem powinna być przede wszystkim pomoc w udanej podróży klienta . Przeproś za wszelkie błędy lub rozbieżności, gdy uznasz to za stosowne, i poszukaj wspólnego rozwiązania problemu. Okaż żal, ale nie daj się szantażować.

Jeśli sprawa jest bardziej złożona lub jeśli częścią komunikacji są dane wrażliwe, możesz również zasugerować klientowi skontaktowanie się z Tobą za pośrednictwem funkcji przesyłania wiadomości na koncie My Business lub telefonicznie. Należy jednak pamiętać, że spór, który można rozstrzygnąć publicznie, może mieć największy wpływ na reklamę i sygnalizować orientację na klienta. Możesz nawet skłonić recenzenta do ponownego rozważenia swojej pierwotnej oceny i odpowiedniej zmiany .

Jeśli recenzent jest poza zasięgiem, a uważasz, że negatywna opinia była nieuzasadniona lub niewłaściwa , powinieneś spróbować skontaktować się bezpośrednio z Google.

Po różnych skandalach związanych z ochroną danych, a najpóźniej po wejściu w życie europejskiego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych , internetowy gigant Google zdawał się przyznać, że musi poważnie traktować interesy użytkowników, aby uniknąć skarg i sporów prawnych. Jeśli nie zgadzasz się z oceną Google, usługodawca oferuje w związku z tym różne punkty kontaktowe :

Z jednej strony obok odpowiedniej oceny znajduje się „ flaga zgłoszenia ”, za pomocą której można zgłosić ją jako „ nieodpowiednią ”. To, co jest uważane za nieodpowiednie, określono w wytycznych Google . Na przykład nie są dozwolone żadne recenzje, któr

  • zawierać obsceniczny, wulgarny lub obraźliwy język,
  • Wzbudzaj nienawiść do mniejszości,
  • zostały przesłane kilka razy z identyczną treścią,
  • zostały utworzone z wieloma kontami Google dla tej samej firmy,
  • zostały napisane tylko po to, aby manipulować ogólnym rankingiem,
  • nie na podstawie rzeczywistego doświadczenia.

Jednak w szczególności dwa ostatnie punkty są trudne do udowodnienia, tak więc usunięcie oceny ze względu na te dwa punkty jest raczej mało prawdopodobne. Sytuacja początkowo wydaje się szczególnie beznadziejna w przypadku zwykłych ocen jednogwiazdkowych, które nie zawierają tekstu i dlatego nie mogą być sprzeczne z wytycznymi.

Innym punktem kontaktowym jest Pomoc Google , z którą można skontaktować się telefonicznie lub na czacie. Przedstawiciel obsługi klienta nie może sam zainicjować usunięcia, ale może sprawdzić Twoją prośbę i przekazać ją do „odpowiedniego działu” – pod warunkiem, że istnieje rozpoznawalne naruszenie wskazówek Google.

Ostatnią i chyba najbardziej obiecującą stacją jest dział prawny Google , który odpowiada nie tylko za utrzymanie wewnętrznych wytycznych, ale także za wszelkie inne kwestie prawne . Aby jednak zostać tutaj wysłuchanym, musisz najpierw wypełnić stosunkowo obszerny formularz online . Ponadto Google wymaga możliwości dokładnego wskazania odpowiednich przepisów prawnych, które uzasadniają usunięcie krytykowanej oceny. Aby mieć jak największe szanse powodzenia, warto zatem poznać aktualny stan prawny.

Zapoznaj się ze stanem prawnym

W Piemczech oceny i recenzje klientów są zasadniczo chronione prawem do wolności wypowiedzi . Nie możesz więc zapobiec temu, że zostaniesz oceniony w Internecie i że zostanie on publicznie udostępniony innym. Nie masz też podstawowego prawa do usunięcia nieprzyjemnej krytyki.

Sytuacja jest jednak inna, jeśli odpowiednia ocena Google spełnia jeden z dwóch poniższych warunków:

  • Fałszywe twierdzenie oparte na faktach : fałszywie przedstawia obiektywne, możliwe do udowodnienia okoliczności i dlatego podlega zniesławieniu lub zniesławieniu.
  • Obraźliwa krytyka : taka krytyka ma miejsce, jeśli recenzja nie dotyczy sprawy, ale ma na celu wyłącznie obrazę i oczernianie przedsiębiorcy lub jego firmy.

Oceny należące do tych kategorii nie podlegają żadnej ochronie konstytucyjnej – są nawet zabronione przez polskie prawo . Oznacza to, że Google musi skonfrontować danego autora ze stanowiskiem ocenianej firmy i poprosić o opinię. Następnie Google jest zobowiązane do usunięcia oceny . Dlatego w przypadku negatywnej recenzji zawsze warto zapytać, czy to kłamstwo i czy autor w ogóle był klientem lub partnerem biznesowym firmy.

Comment (1)

  1. Strona internetowa dla lekarza | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    12 stycznia 2021

    […] wyszukiwania w Google, w specjalnych portalach z wyszukiwarkami lekarzy lub poprzez rekomendacje i recenzje na stronach internetowych . Dlatego każdy z tych punktów należy wziąć pod uwagę, jeśli chcesz stworzyć własną […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?