Google trends
Marketing Internetowy

Co to jest Google Trends?

Google Trends, wykonaj bezpłatnie audyt swojej strony internetowej

Google Trends

Analizuje część wyszukiwań Google, aby obliczyć, ile wyszukiwań wykonano dla wprowadzonych haseł. Do całkowitej liczby wyszukiwań przeprowadzonych w Google w tym samym czasie. 

Chociaż dane dostarczane przez Google Trends są codziennie aktualizowane, Google zawiera zastrzeżenie. Dane, które generują Trendy, „mogą zawierać niedokładności z wielu powodów, w tym problemów z próbkowaniem danych i różnych przybliżeń, które są wykorzystywane do obliczania wyników”.

Słowa Kluczowe

Możliwe jest zapytanie do pięciu słów lub tematów jednocześnie w Google Trend. Wyniki są wyświetlane na wykresie, który Google nazywa „Indeks liczby wyszukiwań”. Dane na wykresie można wyeksportować do pliku .csv , który można otworzyć w programie Excel i innych aplikacjach arkusza kalkulacyjnego.

Popularne wyszukiwania

Funkcja wyświetla listę 40 najpopularniejszych zapytań w ciągu dnia w Polsce. Dane obejmują unikalnych użytkowników i kolumnę regionów, która pokazuje odsetek odwiedzających z określonego regionu geograficznego. Kolumny „Odwiedzone” i „Również wyszukiwane” pokazują inne witryny i inne wyszukiwane hasła dzięki, którym użytkownicy mogli odwiedzić Twoją stronę

Google Insights for Search

W 2008 r. Google ogłosiło usługę Google Insights for Search, która oferuje bardziej zaawansowane funkcje wyświetlania danych wyszukiwania. Specjaliści od marketingu w wyszukiwarkach mogą korzystać ze Statystyk Google, aby dopracować swoje strategie dotyczące słów kluczowych, ponieważ pozwala im to zbadać cykle wyszukiwania i wzorce dla określonych słów kluczowych oraz popularność słowa kluczowego według lokalizacji i zakresu czasowego.

3 komentarze

  1. Link building - profil linków | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    10 stycznia 2021

    […] podobnie. Duża liczba wewnętrznych linków kierujących do określonej strony w Twojej witrynie będzie sygnałem dla Google, że strona jest ważna, o ile jest wykonywana w sposób naturalny i nie ma charakteru […]

  2. Jak usunąć opinie w Google? | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    11 stycznia 2021

    […] z rezultatów tego przedsięwzięcia jest tak zwany „ Graf wiedzy Google ”, który został wprowadzony w 2012 roku: jeśli szukasz na przykład określonej nazwy firmy, […]

  3. Co składa się na dobry projekt UI/UX | Icon Media - Agencja Interaktywna Szczecin
    25 stycznia 2021

    […] zmiany technologiczne, a także trendy w projektowaniu i tworzeniu stron internetowych nie tylko zrewolucjonizowały pracę programistów i projektantów, ale także sposób, w jaki […]

Comments are closed.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?