Agencja Interaktywna Pozycjonowanie, SEO

Duże zmiany dotykające wszystkich marketerów cyfrowych

reklama facebook

Firma Apple niedawno potwierdziła, że ​​nowa aktualizacja iOS 14 wpłynie na sposób otrzymywania i przetwarzania zdarzeń konwersji, co wpłynie na reklamy na Facebooku.

Ta aktualizacja wymusza na wszystkich aplikacjach wyświetlanie monitu użytkownikom na urządzeniach z systemem iOS, który prosi o pozwolenie aplikacji na śledzenie ich poza platformą. Chociaż oficjalna data nie została jeszcze ogłoszona, kiedy to nastąpi, uważa się, że nastąpi to na początku tego roku.

Co to oznacza dla Ciebie i Twojej firmy? Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku, które mierzą i śledzą zachowanie nie na samym Facebooku, ale zamiast tego śledzą zakupy lub odwiedzających witrynę za pomocą piksela Facebooka, nie będą one już śledzone, jeśli użytkownik kliknie „nie”, aby być śledzonym w aplikacji Facebook.

Wpłynie to na firmy reklamujące aplikacje mobilne, a także te, które optymalizują i kierują reklamy. Ponieważ większość reklam jest wyświetlanych na Facebooku i Instagramie, a większość reklam jest wyświetlana w aplikacjach Instagram i Facebook, jest to prawdziwa przeszkoda do pokonania przez marketerów cyfrowych.

Obecnie około 70% użytkowników iOS udostępnia swoje IDFA (Identifier for Advertisers) wydawcom aplikacji, a po tej zmianie oczekuje się, że liczba ta spadnie do 10% do 15%.

Oto kilka przykładów śledzenia danych, które będą wymagały zgody użytkowników:

  • Wyświetlanie reklam kierowanych w Twojej aplikacji na podstawie danych użytkowników uzyskanych z aplikacji i witryn należących do innych firm.
  • Udostępnianie danych o lokalizacji urządzenia lub list e-mailowych brokerowi danych.
  • Udostępnianie zewnętrznej sieci reklamowej listy e-maili lub identyfikatorów z wykorzystaniem tych informacji do ponownego kierowania do tych użytkowników.
  • Umieszczenie w aplikacji pakietu SDK firmy zewnętrznej, który łączy dane użytkowników z aplikacji z danymi użytkowników z aplikacji innych programistów, aby kierować reklamy lub mierzyć skuteczność reklam.

Jest jeszcze kilka problemów, które należy wziąć pod uwagę, ponieważ aktualizacja nałoży ograniczenia na wskaźniki konwersji i problemy z raportowaniem, które można zmierzyć.

Na szczęście istnieje wiele sposobów przygotowania się na tę aktualizację Apple

1. Upewnij się, że Twoja domena jest zweryfikowana.

Pomoże to zapobiec potencjalnym przerwom w kampaniach w Twojej witrynie. W przypadku domen z pikselami używanymi przez kilka firm lub osobistych kont reklamowych priorytetem powinna być weryfikacja domeny.

2. Zacznij rozumieć, ile Twoich zakupów / potencjalnych klientów pochodzi z urządzeń z systemem iOS.

W ten sposób po wejściu aktualizacji możesz zobaczyć, jak może to wpłynąć na Twoje raporty.

3. Skoncentruj swoje wysiłki reklamowe na pozyskiwaniu adresów e-mail

Oznacza to, że możesz mniej polegać na optymalizacji pikseli w zakresie retargetingu. Możesz użyć do tego generowania potencjalnych klientów, ponieważ będą mieli przewagę w przyszłości dzięki aktualizacji Apple.

4. Dowiedz się więcej o tym, jak korzystać z piksela Facebooka.

Pomoże Ci to dotrzeć do nowych urządzeń z systemem iOS 14, a także umożliwi pomiar wydajności.

5. Aktualizacja do SDK Facebooka na iOS 14 w wersji 8.1

Pomoże to spersonalizować reklamy wyświetlane na urządzeniach z iOS 14 i nadal będzie otrzymywać raporty o zdarzeniach konwersji aplikacji z urządzeń z iOS 14. Możesz to zrobić w Menedżerze wydarzeń, ale aby to zrobić, musisz być administratorem aplikacji.

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie ma jeszcze powodu do niepokoju. Na tym etapie wciąż jest wiele niewiadomych, jeśli chodzi o aktualizację. W tej chwili ważne jest, abyś skupił się na tym, aby być jak najlepiej przygotowanym na te zmiany.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?