Sklepy Internetowe

Dobre zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Dobre zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Dobre zdjęcia produktów do sklepu internetowego

Każdy operator sklepu, który chce sprzedawać towary w Internecie, nie może uniknąć wysokiej jakości zdjęć produktów, które są profesjonalnie przedstawione. Nie jest tajemnicą: dobre zdjęcia produktów budzą zaufanie, zachęcają do zakupu i budują bezpośrednią świadomość w świadomości klientów. Mogą być przyczyną zakupu lub braku zakupu produktu.

Zdjęcia produktów

Klienci, którzy kupują online, nie mają możliwości odebrania produktu. Dla nich zdjęcia produktów, oprócz zrozumiałego opisu produktu , są jednym z niewielu sposobów wyobrażenia sobie czegoś pod produktem. Dla operatora sklepu oznacza to odwrotnie, że dobre i wymowne zdjęcia produktów mają bezpośredni wpływ na sprzedaż i zyski sklepu internetowego. Wysokiej jakości zdjęcia produktów czasami dopuszczają nawet wyższy przedział cenowy, ponieważ klienci ufają takim zdjęciom bardziej niż gorszym. Takie zjawiska można łatwo zaobserwować na giełdach internetowych .

Ale nie tylko sprzedaż jest decydująca. Jakościowe zdjęcia produktów również stanowią dobrą okazję do obniżenia kosztów procesu. Przede wszystkim należy tu wymienić koszty zwrotu i związane z nimi koszty wysyłki, pakowania i personelu. Klienci często zwracają produkty, ponieważ wyobrażali sobie coś zupełnie innego pod produktem, albo z powodu braku zdjęcia, albo z powodu niskiej jakości.

Co sprawia, że ​​zdjęcia produktów są dobre

Dobre zdjęcia produktów dają klientom optymalne wrażenie produktu. Oznacza to, że wizerunek produktu powinien aktywować pewne oczekiwanie, które ostatecznie inspiruje sprzedaż produktów. O ocenie, czy obraz jest przydatnym dodatkiem do nazwy i opisu produktu, decyduje podświadomość. Z jednej strony wynika to z faktu, że obraz można uchwycić znacznie szybciej niż tekst. Ponadto można zarejestrować znacznie więcej informacji wizualnych, które widz może i powinien oczywiście przetwarzać mentalnie i emocjonalnie.

Można by teraz mimochodem sformułować, że optymalny wizerunek produktu to taki, który wyzwala pozytywne bodźce emocjonalne u większości klientów. Ponieważ takiego stwierdzenia nie można uogólnić na różnorodność różnych produktów i ludzi, odgrywa ono ogromną rolę, do której grupy docelowej chcesz dotrzeć.

Na przykład w sektorze mody ważne jest, aby zastanowić się, czy koszulki lub czapki są pokazywane indywidualnie, czy z modelką. Ekspresyjny model może przekazać dodatkowe emocje. Jeśli sklep internetowy sprzedaje komponenty elektroniczne, ludzie lub modele niekoniecznie promują sprzedaż, ponieważ wygląd komponentu nie jest szczególnie decydujący dla przyszłej konstrukcji. Dlatego istnieje większe prawdopodobieństwo, że ten ostatni zostanie kupiony z racjonalnych powodów.

To, czy produkt jest emocjonalny czy racjonalny, można ocenić indywidualnie dla każdej osoby. Niemniej jednak istnieją produkty, które są zamawiane z czystej korzyści lub z pożądania. Wszędzie tam, gdzie jest to pożądane, firma wysyłkowa powinna rozważyć, czy należy przedstawić dalsze szczegóły dotyczące produktu, takie jak opakowanie, a nawet niektóre ustalenia.

Rozmiar zdjęć produktów

Rozmiar zdjęć produktów ma decydujące znaczenie dla wysokiej jakości przedstawienia zdjęcia. Nawet jeśli brzmi to logicznie, w rzeczywistości jest to niestety dość często źle realizowane lub zaniedbane. Jest wielu operatorów sklepów, którzy ze względów technicznych lub dla wygody przechowują tylko jeden rozmiar obrazu na swoim serwerze internetowym. Jeśli obrazy są wyświetlane w różnych rozmiarach, może to prowadzić do pikselizacji, rozmycia lub nawet obcięcia.

Wskazane jest, aby dla każdego zdjęcia produktu były dostępne dwa różne rozmiary plików. W przypadku tak zwanych miniatur, ponieważ są one często używane na stronach kategorii, stronach wyszukiwania lub w rekomendacjach produktów, zwykle odpowiednie są obrazy w rozmiarze 100 x 100 lub 200 x 200 pikseli. Na stronach produktów często zalecany jest rozmiar obrazu co najmniej 600 x 600 lub 820 x 820 pikseli. Rozmiar obrazu powyżej 800 pikseli jest zwykle bardzo odpowiedni dla funkcji powiększania, w których klient przesuwa mysz w obraz i otrzymuje powiększenie zdjęcia produktu.

Rzeczywiste rozmiary, które są używane, również w dużej mierze zależą od oprogramowania sklepu . Jeśli chodzi o optymalny rozmiar obrazu, mogą wystąpić duże wahania. Większość nowoczesnych systemów sklepowych, takich jak Magento, Shopware, Oxid i xt: commerce, oferuje jednak dobre integracje, dzięki którym można zrealizować profesjonalną prezentację produktu.

Prezentacja zdjęć produktów

Obecnie większość systemów sklepowych umożliwia bardzo elastyczne wyświetlanie zdjęć produktów. Na przykład skalowalne pojedyncze obrazy, serie obrazów, a nawet obrazy produktów, które umożliwiają widok 3D, mogą być wyświetlane na stronach produktów. Jeśli chodzi o ilość zdjęć produktowych, nie warto jednak uparcie myśleć o ilości. W wielu przypadkach wskazane jest ograniczenie się do kilku znaczących zdjęć, które dają kupującemu dokładne wyobrażenie o produkcie.

Jeśli chodzi o rozmiar zdjęć produktów, zwykle istnieją wyraźne różnice między stronami kategorii, stronami wyszukiwania i stronami produktów. Małe zdjęcia zwykle sprawdzają się na stronach kategorii, ponieważ pozwala to lepiej przedstawić zakres produktów w sklepie. Należy rozważyć, czy zdjęcia produktów wraz z opisem produktu powinny być poziome czy pionowe. Pozioma reprezentacja umożliwia jednoczesne wyświetlanie wielu produktów, ale może to również powodować zanikanie uwagi odwiedzającego sklep ze względu na masę zdjęć produktów.

Produkty mogą być lepiej zogniskowane dzięki pionowemu wyświetlaczowi. Wadą jest jednak to, że klienci muszą dłużej szukać odpowiednich produktów.

Utwórz lub uzyskaj obrazy produktów

Każdy, kto potrafi korzystać z aparatu, niekoniecznie musi korzystać z usług profesjonalnego fotografa produktowego. Ważne jest, aby zdjęcie produktu miało optymalną ekspozycję i tło. Zwykle wybiera się tła czarne lub białe, ponieważ obrazy mogą być z jednej strony wycinane, a z drugiej pozwalają na pewną ciągłość i elastyczność w prezentacji produktu. Na przykład możliwe jest również wyświetlanie alternatywnego tła dla wycinanych obrazów.

Oprócz w miarę dobrego sprzętu fotograficznego powinien być dostępny również profesjonalny program do edycji zdjęć, za pomocą którego zdjęcia produktów można nadać ostateczny szlif. Funkcje takie jak korekta wartości tonalnej lub niektóre filtry kolorów są często bardzo przydatne.

Wielu producentów pozwala również na wykorzystanie istniejących zdjęć produktów. Ważne jest, aby zawsze istniała zgoda na wykorzystanie tych obrazów do tych obrazów, w przeciwnym razie operator sklepu może napotkać problemy z licencją. Ponieważ naruszenie licencji na jedno zdjęcie może kosztować od kilkuset do tysięcy euro, należy skontaktować się z producentem i udostępnić pisemne oświadczenie o zgodzie przed umieszczeniem zdjęć w sklepie internetowym

Jeśli nie ma możliwości wykonania własnych zdjęć produktów, a producent nie udostępnia żadnych zdjęć, pozostaje tylko fotograf produktu. W zależności od liczby wymaganych zdjęć koszt profesjonalnych zdjęć produktów może być znaczny. W takim przypadku należy uwzględnić w budżecie koszty od 10 do 40 euro za zdjęcie produktu.

Sytuacja prawna zdjęć produktów

Podobnie jak w wielu innych obszarach, istnieje również szereg względów prawnych dotyczących zdjęć produktów. Najważniejszym aspektem jest to, że zdjęcia produktów są ogólnie wiążące. Mówiąc prostym językiem, oznacza to, że obrazy widoczne w sklepie internetowym lub na rynku powinny w rzeczywistości przedstawiać sprzedawany produkt. Jeśli używane są przykładowe zdjęcia, które nie przedstawiają dokładnie produktu, należy to również zaznaczyć w pobliżu zdjęcia lub na samym zdjęciu.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?