Zwrotne linki

Co to są linki zwrotne?

Przed pojawieniem się i wzrostem znaczenia wyszukiwarek operatorzy witryn internetowych wykorzystywali hiperłącza przede wszystkim w celu ułatwienia użytkownikom poruszania się po Internecie. Jednak w międzyczasie możliwość znalezienia się w Google i innych wyszukiwarkach ma kluczowe znaczenie dla witryn internetowych, jeśli chodzi o przyciąganie odwiedzających. Znaczenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (w skrócie SEO, od Search Engine Optimization) odpowiednio rośnie.stabilnie.

O miejscu w wynikach wyszukiwania decydują tzw. Czynniki rankingowe. Podlegają one ciągłym dostosowaniom i dywersyfikacji. Linki zwrotne były ważnym czynnikiem rankingowym od początku istnienia wyszukiwarek , ale wymagania wobec nich ulegały zmianie w czasie. Z tego artykułu dowiesz się, czym są linki zwrotne, jak dokładnie są zbudowane i jakie znaczenie mają linki zwrotne dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Co to jest link zwrotny?

Termin „ łącze zwrotne” oznacza łącze pochodzące z jednej domeny i prowadzące do innej . Takie hiperłącza pozwalają użytkownikom poruszać się po Internecie i docierać do nowych witryn internetowych. Robot Google dociera do witryn w ten sam sposób, aby następnie je zaindeksować.

W przypadku wyszukiwarek istniejące linki zwrotne wskazują, że strona internetowa i jej zawartość są istotne dla czytelników . Im więcej linków zwrotnych prowadzi do strony, tym bardziej prawdopodobne jest, że jest ona popularniejsza i trafniejsza. Google nagradza to lepszym rankingiem w wynikach wyszukiwania. Poniższe sekcje wyjaśniają, jak zbudowane są linki zwrotne i jak są wykorzystywane jako czynniki rankingowe w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

W przypadku wyszukiwarek istniejące linki zwrotne wskazują, że strona internetowa i jej zawartość są istotne dla czytelników . Im więcej linków zwrotnych prowadzi do strony, tym bardziej prawdopodobne jest, że jest ona popularniejsza i trafniejsza. Google nagradza to lepszym rankingiem w wynikach wyszukiwania. Poniższe sekcje wyjaśniają, jak zbudowane są linki zwrotne i jak są wykorzystywane jako czynniki rankingowe w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Z czego są linki zwrotne?

W przypadku linków zwrotnych zwykle nie widać samego linku, ale tak zwany tekst kotwicy . Termin ten odnosi się do klikalnych słów, które łączą witrynę. W większości przypadków ten tekst jest wyróżniony lub podkreślony kolorem, aby użytkownik mógł bezpośrednio rozpoznać go jako łącze. W kodzie źródłowym HTML struktura linku zwrotnego jest następująca:

<a href="https://example.org/">Twój Tekst</a>

Skrót „href” oznacza „odwołanie hipertekstowe” i oznacza adres URL, do którego prowadzi łącze z tekstem kotwicy. Ten kod źródłowy można rozszerzyć o różne atrybuty . Jeśli ustawisz link zwrotny do innej strony we własnej witrynie, wskazane jest dodanie dodatku “target =” _ blank “. W rezultacie użytkownik nie opuszcza swojej strony, ponieważ połączona witryna otwiera się w nowej karcie przeglądarki. Dodatkowy atrybut można osadzić w kodzie źródłowym w następujący sposób:

<a href="https://example.org/" target="_blank">Ankertext</a>

Tak zwany tag tytułu jest również opcjonalny . Pozwala to określić tekst, który pojawia się w ramce po najechaniu kursorem myszy, poprawiając w ten sposób użyteczność. W kodzie źródłowym tag tytułu jest określony w następujący sposób:

<a href="https://example.org/" title="Title-Tag">Ankertext</a>

Od 2019 roku istnieje kolejny atrybut, którym można oznaczyć linki zwrotne ustawione przez użytkowników . Dodatek rel = „ugc” oznacza „ Treść generowaną przez użytkownika ” i sygnalizuje Google, że ten link nie został ustawiony przez samego operatora witryny.

Jakie są rodzaje linków zwrotnych?

Można rozróżnić między innymi linki zwrotne, według których obiekty są linkowane: W tym artykule nawiązaliśmy do tak zwanych linków tekstowych , w których jedno słowo lub kilka słów jest opatrzonych linkiem jako tekstem kotwicy. W podobny sposób zdjęcia lub grafiki można połączyć ze stroną internetową i wykorzystać jako link zwrotny. Tutaj po kliknięciu zdjęcia użytkownik zostanie przeniesiony na stronę internetową strony trzeciej.

Inne zróżnicowanie dotyczy wpływu linków zwrotnych jako czynnika rankingowego. Kod HTML podany w poprzedniej sekcji to tzw. Link dofollow . Te linki zwrotne działają jako ważny czynnik rankingowy w wynikach wyszukiwania. Istnieje jednak możliwość wyłączenia linków zwrotnych z oceny przez wyszukiwarki. Wymagany do tego atrybut „nofollow” jest zintegrowany z kodem HTML w następujący sposób:

<a href="https://example.org/" rel="nofollow">Ankertext</a>

Specjalną formą linków nofollow są linki zwrotne w sieciach społecznościowych, znane również jako sygnały społecznościowe . Zwykle mają one automatycznie przypisywany atrybut nofollow.

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?