Agencja Interaktywna Pozycjonowanie, SEO

10 sposobów na pozyskiwanie klientów na stronie internetowej

pozyskiwanie klientów na stronie internetowej

Pozyskiwanie klientów

Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest mała czy duża, Twoim priorytetem powinno być wykorzystanie swojej obecności w Internecie jako narzędzia marketingowego, które przyciągnie potencjalnych klientów i generuje leady. Można to zrobić na wiele sposobów i możesz wykorzystać wszystko, czego używa proces marketingu przychodzącego (wewnętrzne blogi, e-mail marketing, media społecznościowe), ale ostatecznie nadal potrzebujesz przyciągającej wzrok i wysoce funkcjonalnej strony internetowej, ponieważ jest to niezbędne do pozyskiwania potencjalnych klientów.

Proces generowania nowych potencjalnych klientów w zasadzie przyciąga nowych potencjalnych klientów do Twojej witryny, aby mogli zobaczyć, co masz do zaoferowania, czy to usługi, produkty firmowe czy produkty fizyczne. Mają funkcjonalną i responsywną stronę internetową o ładnym wyglądzie, która z pewnością może ci pomóc w tym procesie. Istnieją jednak dodatkowe kroki, które możesz podjąć, aby zwiększyć potencjał generowania potencjalnych klientów w witrynie i rozwinąć działalność.

Projektowanie strony internetowej do generowania leadów nie jest bardzo spójnym procesem. Różne firmy w różnych niszach będą musiały zastosować różne lub nieco zoptymalizowane taktyki, aby osiągnąć takie same lub podobne wyniki. Istnieją jednak pewne ogólne wytyczne, których może przestrzegać każda witryna internetowa.

W tym artykule przedstawiono niektóre z najlepszych przykładów, które firmy mogą wykorzystać, aby zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Niektóre z nich prawdopodobnie nie wymagają wyjaśnień, podczas gdy inne mogą nawet Cię zaskoczyć. Podsumowując, każdy krok tutaj pomaga w twoich przedsięwzięciach. Przeczytaj więc uważnie artykuł i przeanalizuj swoją witrynę, aby zobaczyć, gdzie możesz ją zoptymalizować.

Nie używaj szablonów

Nie zrozum nas źle, jeśli masz witrynę WordPress, używanie szablonów nie jest złe. Są przydatnymi narzędziami, zwłaszcza na początku projektu, ponieważ są dobrym punktem wyjścia, aby uzyskać przewagę. Jednak Twoja witryna wygląda jak „foremka do ciastek”, przez co Twoja firma jest nieprofesjonalna, a nawet „nudna” dla klientów.

Zamiast szablonu użyj niestandardowego motywu WordPress, który można łatwo dostosować do Twojej firmy. Zapewnia to profesjonalny wygląd i pozwala na dalsze dostosowanie go do wyglądu Twojej marki.

Spójność projektu strony internetowej

Wskazaliśmy już, jak ważne jest, aby przyciągać wzrok projekt strony internetowej, aby poprawić współczynniki konwersji. Aby zmaksymalizować konwersje, należy również upewnić się, że witryna jest zaprojektowana tak, aby była spójna w całym tekście. Należy unikać unikalnego projektu poszczególnych stron.

Chociaż w praktyce może się to wydawać zabawne, niespójny wygląd może zmylić odwiedzających i zepsuć odczucia i osobowość Twojej marki na jeździectwie, nie mówiąc już o poczuciu profesjonalizmu. Dlatego zamiast dostosowywać strony, upewnij się, że wszystkie tworzą spójną całość, a Twoje logo jest wyświetlane na każdej stronie. To znacznie pomoże w twoich staraniach o budowanie marki i umocni twój status zawodowy w oczach potencjalnych klientów.

Umieszczanie danych kontaktowych na stronie

Aby generować potencjalnych klientów i ostatecznie przekształcić ich w klientów, musisz sprawić, by informacje kontaktowe były widoczne dla odwiedzających. Wyświetlanie kontaktów na wielu stronach może wydawać się zbyteczne, zwłaszcza jeśli chcesz zwiększyć współczynniki konwersji i sprzedaż online. Według statystyk Blue Corona dotyczących projektowania stron internetowych z 2018 r. 64 procent odwiedzających witrynę chciałoby zobaczyć informacje kontaktowe firmy na stronie głównej swojej witryny.

Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz małą firmę. Dlatego upewnij się, że Twoje kontakty są wyświetlane na wielu stronach. Jeśli nic więcej, może dać im poczucie komfortu, wiedząc, że mogą zwrócić się do Ciebie, jeśli mają (miejmy nadzieję) problemy z Twoim produktem lub usługą.

Aby dodać swoje informacje kontaktowe, nie będąc zbyt nachalnym, dodaj je do stopki na każdej stronie lub umieść na małym pasku nad główną nawigacją. W ten sposób Twój numer jest zawsze widoczny, ale nie rozprasza ludzi, gdy patrzą na Twoje strony internetowe.

Formularz kontaktowy na stronę

Są i zawsze będą ludzie, którzy wolą rozmawiać z Tobą telefonicznie lub osobiście. Jednak ostatnio coraz więcej klientów woli nawiązywać relacje biznesowe online. Aby skorzystać z tego zjawiska, utwórz formularze i dodaj je do niektórych swoich stron. To świetny sposób na zdobywanie potencjalnych klientów i kontaktów. Im mniej zapytasz, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający skontaktują się z Tobą, pozostawiając swoje adresy e-mail i nazwiska. Z drugiej strony upewnij się, że informacje, o które prosisz, nie są zbyt małe. Może to prowadzić do większej liczby potencjalnych klientów, ale znacznie mniej potencjalnych klientów wysokiej jakości, które nie wpłyną znacząco na współczynniki konwersji i sprzedaż.

formularz kontaktowy na stronę internetową

Więc upewnij się, że znalazłeś najlepsze miejsce podczas tworzenia formularzy i dodaj je do stron o największym ruchu. Możesz również przejrzeć kilka przykładów formularzy internetowych, aby uzyskać jeszcze lepsze wyobrażenie o tym, jak powinny one wyglądać.

Obrazy i treści Video

Dlatego nie sugerujemy, aby zaśmiecać swoją witrynę zdjęciami i filmami, aby przytłoczyć odwiedzających. Jednak filmy i zdjęcia to świetne elementy wizualne, które z łatwością przyciągają ludzi i przemawiają do nich bardziej niż tylko tekst i tła witryny.

Wideo od lat jest trendem wzrostowym, a specjaliści od marketingu przewidują, że w nadchodzących latach zyska na popularności. W coraz bardziej wizualnym świecie nie może istnieć nudna, wypełniona tekstem strona internetowa. Pamiętaj jednak, aby w miarę możliwości dołączać filmy i obrazy bez zakłócania naturalnego przepływu projektu witryny.

Dodając te filmy i zdjęcia, nie zapomnij dodać tekstu alternatywnego do wszystkich elementów wizualnych i opisów. Pomoże to dodatkowo w pozycjonowaniu Twojej aplikacji internetowej i sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej dostępna dla osób niepełnosprawnych.

Dane statystyczne

Żyjemy w świecie, w którym tradycyjne strategie marketingowe już nie działają. Potrzebujesz więcej, aby przekonać potencjalnego klienta, jeśli chcesz, aby dokonał zakupu. Dzięki YouTube i Google użytkownicy chcą dziś czytać recenzje i słuchać opinii, zanim kupią coś nowego. Chcą mieć pewność, że produkt jest wart swojej ceny.

Aby wykorzystać ten trend i pozyskać potencjalnych klientów, rozważ umieszczenie na swojej stronie kilku referencji i studiów przypadków, aby uzyskać ten „dowód społeczny”. W ten sposób Twoi potencjalni klienci mogą lepiej poznać Twoje produkty i usługi, a także przeczytać, usłyszeć lub zobaczyć pozytywne recenzje i referencje od Twoich poprzednich zadowolonych klientów. Nie trzymaj się zwykłego tekstu. Dołączenie zdjęć poprzednich klientów i filmów, na których przeglądali Twoje produkty lub mówili o Twoich usługach, może pomóc zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, gdy zobaczą rzeczywistą twarz za tymi opiniami.

Przyciski i wezwania do działania

Wezwania do działania są ważną częścią konwersji w witrynie i ogólnie marketingu cyfrowego. Te wyrażenia i klikalne przyciski zachęcają odwiedzającego stronę do podjęcia określonej czynności, np. B. zapisanie się do newslettera, kontaktowanie się z Tobą w określonych celach lub ostateczny zakup Twoich produktów.

Nie trzeba dodawać, że są one niezwykle ważne dla działań marketingowych i generowania potencjalnych klientów. Dlatego należy je dodawać jako oddzielne przyciski lub łącza tekstowe na każdej stronie. Możesz także użyć ujednoliconego wezwania do działania na każdej stronie, aby zachęcić odwiedzającego do wykonania jednej czynności. Może to być naprawdę świetny sposób na odważne wyrażenie swojej marki podczas promowania sprzedaży, ale może nie działać w przypadku każdej firmy i produktu.

Przy tych wszystkich elementach generujących leady ludzie często integrują je wszystkie i kończą na zatłoczonej stronie internetowej. Z tego powodu ważne jest również dobre wykorzystanie przestrzeni (przestrzeń negatywowa), będącej tłem dla treści na stronie. Białe znaki mogą być jednym z najważniejszych elementów projektu do generowania potencjalnych klientów, ponieważ zapewniają, że odwiedzający nie zostaną przytłoczeni zbyt wieloma elementami na Twoich stronach.

Według Sweor około 38 procent odwiedzających przestanie korzystać z Twojej witryny, jeśli uznają układ lub zawartość za nieatrakcyjną. Z tego powodu ważne jest, aby mieć przejrzystą i prostą witrynę internetową z dobrą równowagą tekstu, grafiki i spacji. Może to być trudne do wykonania samodzielnie. Jednak profesjonalni projektanci stron internetowych opanowali tę subtelną formę sztuki i mogą pomóc, jeśli napotkasz kłopoty.

Kampania sprzedażowa

Twoje elementy projektu mogą być dostosowane do generowania potencjalnych klientów. Jeśli jednak kopia sprzedażowa nie przyciąga klientów, wszelkie inne wysiłki mogą się nie powieść.

Twoja kopia sprzedażowa powinna zachęcać, budować zaufanie do odwiedzających i zachęcać ich do budowania silniejszych więzi z Twoim produktem, usługą lub rozwiązaniem.

Jeśli nie masz ochoty używać gotowych formularzy do pisania, użyj mocnych słów. Te potężne słowa akcji, takie jak „czuć”, „dostać” i „mieć”, przekonują przede wszystkim swoim aktywnym tonem. Używając kopii sprzedażowej zorientowanej na działanie, stawiasz klienta w sytuacji, w której ma już produkt, ze wszystkimi jego zaletami i sławą. Kiedy używasz czegoś w rodzaju „przedstaw się”, używasz mniej opisowych słów i ryzykujesz utratę innej perspektywy

Przetestuj swoje cele

Dużo mówiło się tutaj o różnych praktykach projektowania stron internetowych w celu promowania generowania leadów i możesz być pewien, że zadziałają.

Jednak zanim wdrożysz którąkolwiek z tych praktyk, powinieneś zdefiniować, co oznacza twój idealny „trop”. Kiedy możesz to wskazać, testowanie wdrożeń i monitorowanie wyników staje się łatwiejsze. Pomaga również określić, jakie inne kroki należy podjąć, aby przekształcić potencjalnych klientów w klientów.

Czy chcesz, aby ludzie wypełniali Twoje formularze lub zapisywali się do newslettera? Po określeniu idealnego potencjalnego klienta o wiele łatwiej będzie odpowiednio dostosować strategie konwersji.

Wreszcie jest jeszcze jedna rzecz, czyli testowanie. Te wskazówki ogólnie sprawdzają się w każdej firmie. Musisz jednak je przetestować, a może nawet trochę poprawić, aby dostosować je do preferencji odbiorców. Każda firma i każda sytuacja jest wyjątkowa. Jeśli chcesz zobaczyć wysokiej jakości leady, musisz wykonać niezbędną pracę.

Szczerze mówiąc, możesz dosłownie oceniać i modyfikować każdy aspekt swojej witryny (w tym produkty i ich ceny), aby lepiej pasowały do ​​Twoich działań marketingowych i sprzedażowych.

Najlepszym sposobem na przetestowanie wszelkich poważnych poprawek projektowych i innych zmian jest użycie stron docelowych lub stron do generowania potencjalnych klientów przed zastosowaniem ich w całej witrynie. Te strony pozwalają przetestować każdą najmniejszą optymalizację i zastosować najbardziej dochodową witrynę. Upewnij się również, że używasz odpowiedniego oprogramowania do analizy i testowania, aby wyraźnie zobaczyć, co działa, a co nie. To będzie ogromna różnica.

Szymon Flis

Twój osobisty doradca we wszystkich aspektach tworzenia stron internetowych. Chętnie udzielę bezpłatnych i niezobowiązujących porad.

+48 531 500 904 | biuro@icon.media.pl

Otwórz rozmowę
Cześć
W czym możemy pomóc?